علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست تخصصی عصر روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ کمیسیون اجتماعی که با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه که در قالب […]

علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست تخصصی عصر روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ کمیسیون اجتماعی که با حضور معاون سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه که در قالب ماده ۲۹ این قانون فعالیت دارند، تبدیل وضعیت خواهند شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: کارکنان دارای ۵ سال سابقه بیمه و بیشتر که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا انتهای سال ۱۴۰۲ و هم چنین ماقبل ۱۴۰۱ مشغول خدمت بوده‌اند، در این طرح تبدیل وضعیت خواهند شد.
وی در تشریح جزییات تصویب اصلاحات طرح ساماندهی کارکنان دولت ادامه داد: برای کارکنانی که کمتر از ۵ سال سابقه بیمه دارند، آزمون تخصصی برگزار و به ازای هر سال سابقه بیمه ۵ درصد سهمیه در آزمون در نظر گرفته خواهد شد و این کارکنان از طریق آزمون اختصاصی به صورت “مستقیم و بی‌واسطه” به کارگیری می‌شوند.
بسطامی تصریح کرد: پس از برگزاری آزمون، انعقاد قرارداد با پذیرفته شدگان به دو صورت غیرکارشناسی(قانون کار) و تخصصی(پیمانی) خواهد بود.
وی در پایان گفت: با پیگیری ریاست محترم مجلس، هیات رییسه و اعضای کمیسیون اجتماعی و سایر نمایندگان، این طرح با رای بالا در صحن علنی تصویب و به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

  • منبع خبر : نفت آنلاین