?عمادالدین باقی، فعال و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با روزنامه شرق: برخی از زندانیانی که فقط معترض بودند، هنوز آزاد نشده‌اند.با این اتفاق‌ها چرا فکر می‌کنید جامعه بحث مقامات را درباره گفت‌وگو باور می‌کند؟ این کارها یعنی هیچ تغییری اتفاق نخواهد افتاد. ?تفکری در برخی لایه‌های اصلی سیاست وجود دارد که صراحتا می‌گوید اگر شیوه‌های […]

?عمادالدین باقی، فعال و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با روزنامه شرق: برخی از زندانیانی که فقط معترض بودند، هنوز آزاد نشده‌اند.با این اتفاق‌ها چرا فکر می‌کنید جامعه بحث مقامات را درباره گفت‌وگو باور می‌کند؟ این کارها یعنی هیچ تغییری اتفاق نخواهد افتاد.

?تفکری در برخی لایه‌های اصلی سیاست وجود دارد که صراحتا می‌گوید اگر شیوه‌های اجرائی را قبول دارید، باید تبعیت کنید، نه انتقاد.

?گفت‌وگو در ایران امروز فراتر از یک بحث فانتزی و تزیینی نخواهد رفت؛ چون منظور ما از گفت‌وگوی واقعی، صحبت بین دو نفر یا چند نفر نیست.

?با فیلتر‌کردن شبکه‌های اجتماعی و ایجاد سایه سنگین ترس بر سر مطبوعات به خاطر احضار‌شدن و توقیف و بازداشت‌شدن که گفت‌وگو شکل نمی‌گیرد.

?برخی امور تبلیغی هستند که موضوع را به مرگ مهسا امینی خلاصه می‌کنند تا بتوانند با ساده‌سازی و انتساب به توطئه با آن مقابله کنند.

?اگر با همین فرمان پیش برویم، ممکن است جامعه به سوی نقطه خشونت بدون بازگشت هل داده شود.

  • منبع خبر : جماران