علی جعفری شهرستانی پژوهشگر اقتصادی:   از سال ۱۳۸۳ واگذاری واگن در برخی مسیرهای سودده مانند مشهد-تهران به بخش خصوصی واگذار می شود. رجا اینجا خود در مسیر زیان های ده یا همان های مسیرهای تکلیفی خدمت ارائه دهد و بین بخش خصوصی رگولاتوری انجام می داد.   ❗️در سال ۱۳۸۸ رییس جمهور وقت قبل […]

علی جعفری شهرستانی پژوهشگر اقتصادی:

 

از سال ۱۳۸۳ واگذاری واگن در برخی مسیرهای سودده مانند مشهد-تهران به بخش خصوصی واگذار می شود. رجا اینجا خود در مسیر زیان های ده یا همان های مسیرهای تکلیفی خدمت ارائه دهد و بین بخش خصوصی رگولاتوری انجام می داد.

 

❗️در سال ۱۳۸۸ رییس جمهور وقت قبل از انتخابات تصمیم می گیرد حقوق بازنشسته ها را ۵۰ درصد افزایش دهد.

 

❗️بعد از انتخابات برای جبران زیان تامین اجتماعی از ناحیه این افزایش حقوق، در یک جلسه ای با حضور افراد معدود ، امضا می کنند که شرکت رجا بدون قیمت گذاری و طی شدن پروسه خاصی به عنوان رد دیون به تامین اجتماعی واگذار شود که حتی مدیرعامل راه آهن و مدیرعامل رجا از این موضوع اطلاع نداشتند.

 

❗️در فروردین سال ۱۳۸۹ یک روز صبح به طور ناگهانی به مدیرعامل رجا گفته اند شما از امروز زیر مجموعه تامین اجتماعی هستید! جالب است بدانید تا چند سال قیمت گذاری رجا طول می کشد و طی این سال ها این شرکت بلا تکلیف بوده است به گونه ای که مجامع عمومی آن برگزار نمی شده و طی چند سال اصلا صورت مالی نداشته است.

 

?در سال ۱۳۹۶ تامین اجتماعی می گوید این شرکت را به دلیل عدم حمایت دولت از مسیرهای تکلیفی، نمی خواهیم چون زیان ده است.

  • منبع خبر : جماران