مصدق کشاورزی: به کلیه شهرداری های استان بوشهر اعلام شده است که ظرف مدت دو هفته به موضوع اتباع بیگانه رسیدگی کنند مصدق کشاورزی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر روز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: تعهد اشتغال در سامانه اشتعال استان بوشهر، ۱۸ هزار و […]

مصدق کشاورزی: به کلیه شهرداری های استان بوشهر اعلام شده است که ظرف مدت دو هفته به موضوع اتباع بیگانه رسیدگی کنند

مصدق کشاورزی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر روز چهارشنبه ۲۶ مهر ماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: تعهد اشتغال در سامانه اشتعال استان بوشهر، ۱۸ هزار و ۳۳۱ نفر بود که در نیمه نخست امسال ۱۵ هزار شغل ایجاد شده است. راستی آزمایی این افراد در سه مرحله۱- تماس توسط وزارتخانه۲- پیامک۳- بررسی میدانی انجام می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: از این تعداد اشتغال ایجاد شده در استان، ۶۰ درصد مختص مردان و ۴۰ درصد بانوان هستند.۷۶.۵ درصد اشتغال در مناطق شهری و ۲۳.۵ درصد در بخش روستایی است.

مصدق کشاورز تصریح کرد: ۸۶۷ هزار نفر در استان بوشهر در سن کار هستند. ۱۴.۵ درصد اشتغال زایی استان در بخش صنعت، ۶۱.۵ درصد در بخش خدمات و ۲۴ درصد نیز در بخش کشاورزی است.

مصدق کشاورزی ادامه داد: در صورتی که اشتغال ایجاد شده از محل اعتبارات پرداختی «بند ب تبصره ۱۶ » در سامانه رصد اشتغال به ثبت برسد میزان تحقق اشتغال استان فراتر از تعهد انجام شده و بالغ بر ۱۰۰ درصد خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در خصوص مشاغل خانگی گفت: در سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار مجوز مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی در استان بوشهر صادر شده است.تسهیلات اعطائی افزایش ۱۶ برابری نسبت به وضعیت مشابه داشته است. الزام به دستگاه‌ها و نهادهای متولی جهت ایجاد بانک اطلاعات مشاغل خانگی و انجام تکالیف قانونی محوله در خصوص مشاغل خانگی و سعی در توسعه انواع اشتغال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: از اقدامات خوب دولت سیزدهم کالابرگ الکترونیکی است، در این طرح هفت دهک درآمدی می توانند با خرید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود از ۱۱ قلم کالای تعریف شده در سبد کالایی طرح کالابرگ، ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی دریافت کنند.

مصدق کشاورز در خصوص برخورد با اتباع بیگانه که مجوز کار ندارند گفت: به کلیه آهن آلات فروشان و دست فروشان و شهرداری های استان بوشهر اعلام شده است که ظرف مدت دو هفته به این موضوع رسیدگی کنند. از نظر ما متولی این امر شهرداری ها هستند. پیش بینی شده در صورت سرپیچی از این قانون، در مرحله اول جریمه، مرحله دوم دوبرابر شدن جریمه، و در مرحله سوم با حکم قضایی ۹۱ روز زندان برای کارفرمایان گرفته شود.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین