مهم ترین مشکل عشایر استان بوشهر تامین اعتبار است مدیرکل امور عشایر استان بوشهر: مهم ترین مشکل عشایر استان بوشهر تامین اعتبار است به گزارش نصیر بوشهر آنلاین، مهدی رستمی مدیرکل امور عشایری استان بوشهر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۳۰ هزار نفر عشایر در قالب چهار […]

مهم ترین مشکل عشایر استان بوشهر تامین اعتبار است

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر: مهم ترین مشکل عشایر استان بوشهر تامین اعتبار است

به گزارش نصیر بوشهر آنلاین، مهدی رستمی مدیرکل امور عشایری استان بوشهر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۳۰ هزار نفر عشایر در قالب چهار هزار و ۵۰۰ خانوار و ۶ طایفه، که ۸ هزار و ۲۶۱ نفر بانوان هستند که نقش بسیار مهمی در حوزه تولید و درآمد زایی عشایر دارند.

مدیرکل امور عشایری بیان کرد:عشایر وفاداری خود را به انقلاب با تقدیم ۱۱ هزار و ۳۰۰ شهید به اثبات رسانده اند که از این تعداد سه هزار شهید از ایل بزرگ قشقایی است.

رستمی افزود: تولید علوفه از مراتع استان بوشهر هر هکتار در سال گذشته ۱۵ کیلوگرم بود که در مجموع سه هزار تن علوفه از مراتع استان بوشهر تولید شد اما امسال به دلیل نیاز بیشتر به علوفه بخشی از طریق توزیع نهاده دامی تامین می شود.

مدیرکل امور عشایری استان بوشهر تصریح کرد: جامعه عشایری استان بوشهر از ابتدای مهرماه وارد استان می شوند و تا پایان فروردین سال بعد در استان حضور دارند، تامین آب شرب، بهسازی جاده‌های عشایری و تامین نهاده‌های دامی از جمله وظایفی است که باید در نظر گرفته شود.

رستمی در خصوص میزان تولیدات سالانه عشایر استان بوشهر گفت: از ۳۵۷ راس دام در ۴۰ درصد مراتع استان.سالانه ۶ هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز ، ۲ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب صنایع دستی، محصولات باغی و زراعی ۹۵ هزار و عسل ۵۵۰ تن است.

مدیرکل امور عشایری استان بوشهر خاطر نشان کرد: مهم ترین مشکلات عشایر تامین اعتبار است. اعتبار استانی سال گذشته ۹ میلیارد تومان بود که در سال جاری به ۱۲ میلیارد تومان رسید اما؛ فقط یک میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین