*نشست خبری مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم با اصحاب رسانه* خبرنگار نصیر بوشهر ؛ هاشمی، مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:  ۳۷۳ میلیارد تومان شرکت پالایش گاز فجر جم در سد باغان سرمایه گذاری کرده است، برای تکمیل اجرای سد سرچشمه باغان علاوه بر مبلغ ۱۵۸ […]

*نشست خبری مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم با اصحاب رسانه*

خبرنگار نصیر بوشهر ؛ هاشمی، مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:  ۳۷۳ میلیارد تومان شرکت پالایش گاز فجر جم در سد باغان سرمایه گذاری کرده است، برای تکمیل اجرای سد سرچشمه باغان علاوه بر مبلغ ۱۵۸ میلیارد تومانی که توسط شرکت پالایش گاز فجر جم در سال‌های گذشته تاکنون پرداخت شده است ۲۱۵ میلیارد تومان دیگر نیز مصوب شده و به زودی این  مبلغ در اختیار وزارت نیرو قرار خواهد گرفت. در مجموعه شرکت پالایش گاز فجر جم ۳۷۳ میلیارد تومان برای اجرای و نهایی شدن سد باغان مشارکت داشته و خواهد داشت که حداقل نیمی از این مبلغ فراتر از قدر السهمی است که در ابتدای این پروژه برای این شرکت تعریف شده بود.
مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر جم متذکر شد: جم تنها شهرستان استان بوشهر است که آب مورد نیاز آن برای شرب، کشاورزی و صنعت از دل زمین تامین می شود اما کمبود آب طی سال‌های گذشته، احداث سد باغان را ضروری کرده است.
هاشمی بیان داشت: عملیات اجرایی زیرساخت سد باغان از سال ۹۳ شروع و ساخت بدنه سد از چند سال پیش آغاز شد. انتظار می‌رود این پروژه در پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
وی خاطر نشان کرد: که مرکز رشد شرکت پالایش گاز فجر جم با پارک علم و فناوری خلیج فارس، تفام نامه همکاری امضا کرده است و بر اساس این تفاهم نامه، و در چارچوب مسئولیت های اجتماعی خود به احداث پارک علم و فناوری و مرکز رشد در شهرستان جم کمک می کند.
وی در زمینه جذب نیروهای بومی در پالایشگاه گفت: تقریبا ۷۵ درصد از نیروهای شاغل در این پالایشگاه از استان بوشهر هستند، که تعداد ۹۰۰ نفر نیروی رسمی و ۱۸۰۰ نفر از ارگان ثالت می باشند.
مدیر عامل شرکت پالایش گاز فجر در خصوص فعالیت های دانش بنیان چنین بیان داشت: در راستای مسئولیت های اجتماعی خود اعتقاد دارد صنعت، خانه دوم شرکت های دانش بنیان است. این شرکت برای اولین بار میزبان تعداد قابل توجهی از مراکز دانش بنیان کل کشور شد. تعامل تنگاتنگ میان صنعت و شرکت های دانش بنیان و بارک های علم و فناوری، فضای مناسبی برای توسعه و رونق تولید در کشور به وجود خواهد آورد.
شرکت پالایش گاز فجر جم با میزبانی از مراکز دانش بنیان کشور، نیازهای صنعت را احصاء نموده و به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه خواهد داد تا ان شاالله که بتوان به توصیه مقام معظم رهبری در مورد شعار سال جامعه عمل بپوشاند. پالایشگاه گاز فجرجم به عنوان یکی از متولیان بزرگترین صنعت گاز کشور، با استفاده از راهکارهای داخلی و رفع مشکلات موجود، تلاش می‌کند گام های اساسی به سوی بومی سازی تجهیزات و قطعات بردارد. بسیاری از تولیدات این شرکت ها با مشابه خارجی خود، قابل رقابت هستند ولی چون امکان ورود به صنعت را به دلایل مختلف، نیافتند دچار چالش هستند.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر