طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت امروز در چه مرحله‌ای است؛ آیا کار رفع ابهام در کمیسیون اجتماعی به پیش رفته؛ حسن محمدیاری (نماینده تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی) در ارتباط با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: این طرح در یکسال اخیر در کمیسیون اجتماعی مجلس شورا پیگیری شده، کارگران مراجعات و مطالبات […]

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت امروز در چه مرحله‌ای است؛ آیا کار رفع ابهام در کمیسیون اجتماعی به پیش رفته؛ حسن محمدیاری (نماینده تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی) در ارتباط با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: این طرح در یکسال اخیر در کمیسیون اجتماعی مجلس شورا پیگیری شده، کارگران مراجعات و مطالبات بسیار داشتند و خواستار تصویب طرح شدند؛ کمیسیون اجتماعی مجلس نیز به وظیفه‌ی خود عمل کرد و طرح را تصویب کرد و به صحن مجلس فرستاد.

وی افزود: بعد از ارسال طرحبه شورای نگهبان، ایرادات و ابهاماتی بر آن وارد شد؛ طرح بازگشت و در کمیسیون اجتماعی جرح و تعدیل و خوشبختانه تمام ابهامات برطرف شد.

به گفته‌ی این نماینده مجلس، کار رفع ابهام طرح در کمیسیون اجتماعی تمام شده و عنقریب به صحن مجلس خواهد آمد.

محمدیاری با بیان اینکه دولت اعتقاد دارد این طرح حدود هزار میلیارد تومان بار مالی دارد؛ اضافه می‌کند: ما معتقدیم این پول را دولت همین امروز پرداخت می‌کند اما در جیب واسطه‌ها می‌رود؛ مفهوم عدالت این است که این پول را به کارگران و زحمتکشان بدون واسطه بپردازیم. بنابراین در جواب شورای نگهبان، ادله‌ی کافی در مورد بار مالی نداشتن طرح آمده است.

این نماینده مجلس افزود: یک ایراد دیگری که به طرح وارد شده بود، تغایر با اسناد بالادستی بود که اینهم بررسی شد و معلوم گردید که تضاد و تنافری با اسناد بالادستی وجود ندارد.

او در پایان ابزار امیدورای کرد: امیداریم با اهتمام جدی نمایندگان مجلس و همراهی دولت، به زودی طرح ساماندهی مصوب شود و مشکلات کارگران شرکتی و قراردادی کشور با برقراری عدالت، برطرف گردد.

  • منبع خبر : ایلنا