?بر اساس داده‌های جدید مرکز آمار ایران، در تیر ماه تورم نقطه به نقطه «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها» ۳۷ درصد بوده و در بین انواع خوراکی‌ها نیز گروه «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» و «گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها» با تورم نزدیک به ۸۰ درصد، رکورددار تورم هستند. همچنین گروه روغن‌ها و چربی‌ها پرچم‌دار تورم […]

?بر اساس داده‌های جدید مرکز آمار ایران، در تیر ماه تورم نقطه به نقطه «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها» ۳۷ درصد بوده و در بین انواع خوراکی‌ها نیز گروه «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» و «گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها» با تورم نزدیک به ۸۰ درصد، رکورددار تورم هستند. همچنین گروه روغن‌ها و چربی‌ها پرچم‌دار تورم سالانه به حساب می‌آید.

?افزایش قیمت گوشت قرمز باعث شده، مردم مرغ را جایگزین گوشت کنند اما با افزایش چشمگیر قیمت مرغ و عبور آن از ۱۱۰ هزار تومان، سرانه مصرف مرغ با افت شش کیلوگرمی به ۲۶ کیلوگرم کاهش یافت. ماهی هم که عموما به دلیل قیمت‌های بالا هیچ وقت جایگزین گوشت و مرغ نبوده، اما کنسرو تن ماهی که محصول مهمی در سبد خانوار اقشار ضعیف بود نیز حالا با افزایش قیمت چشمگیر، حدود ۶۰ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارد. بنابراین به نظر می‌رسد جای خالی محصولات پروتئینی در سفره مردم هر روز محسوس‌تر می‌شود.

  • منبع خبر : تجارت نیوز