۴۵درصد تصادفات در استان بوشهر منجر به فوتی است مدیر کل حمل و نقل جاده ای استان بوشهر: چهل و پنج درصد تصادفات در استان بوشهر منحر به فوتی است عبدالکریم اخترشناس مدیر کل حمل و نقل جاده ای در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: وظیفه ما ساخت راه های روستایی، حذف نقاط […]

۴۵درصد تصادفات در استان بوشهر منجر به فوتی است

مدیر کل حمل و نقل جاده ای استان بوشهر: چهل و پنج درصد تصادفات در استان بوشهر منحر به فوتی است

عبدالکریم اخترشناس مدیر کل حمل و نقل جاده ای در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: وظیفه ما ساخت راه های روستایی، حذف نقاط پر حادثه،  ایمن سازی، نظارت بر پایانه ها، طرح راهداری زمستانی، سفرهای نوروزی و اربعین است. که مهمترین آنها نگهداری از راه ها است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در ۸ ماه گذشته گفت: روکش ۷۰ کیلومتری بزرگراه، روکش ۲۱۴ کیلومتر حفاظتی، ۱۵۰۰ کیلومتر خط کشی، ۱۰۰ کیلومتر روشنایی طولی و نقطه ای بوده است

ایشان خاطر نشان کرد: ۵۳ پروژه‌ راهداری و ۵۶ پروژه در دست مناقصه است که مهمترین آنها پروژه پل درودگاه، پل سید رضا، راه روستایی باغان-سرچشمه،  آپخش-کلل، بردخون-دیر، دیلم-بهبهان و گردنه آب است.

مدیر کل حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اظهار داشت: از محل اعتبارات ملی ۲۶۴ میلیارد تومان مصوب شد که ۵۷ درصد آن تخصیص یافت، و از محل اعتبارات عمرانی استانی ۲۱۰ میلیارد تومان مصوب شد که ۱۰ درصد آن تخصیص یافت و از محل نفت ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مصوب شد که ۲۵ درصد آن تخصیص یافته است.

عبدالکریم اخترشناس افزود:  ناوگان مسافری استان ناوگان جهانی است، که ۳۵۰۰ کامیون تحت پوشش راهداری این استان مشغول فعالیت است و روزانه به‌ صورت متوسط ۲۳۵۰ بارنامه صادر می شود، بطور کلی در ۸ ماه امسال کامیون‌ها ۴.۷ میلیون تن کالا در استان بوشهر جابه‌جا کرده‌اند.

مدیر حمل و نقل جاده ای استان در خصوص نقاط حادثه خیز استان گفت: ۳۸ نقطه پر حادثه در استان بوشهر شناسایی شده که از این تعداد ۱۲ نقطه رفع هندسی و بقیه آشکار سازی شده است. مثل؛  سه راهی چغادک،  سه راهی جم  است.

به گفته وی، از ابتدای سال تاکنون ۳۶۰۰ مسافر در استان بوشهر جابه‌جا شده‌اند که مقصد ۳۰ درصد مسافران شیراز بوده که بیشتر آنان دانشجو، سرباز یا بیمار بوده اند.

وی همچنین بیان داشت:  برنامه ریزی شده که ۳۲ مجتمع خدمات بین راهی در این استان ساخته شود که ۱۲ مجتمع آن در دست ساخت است و سه مورد آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که به اشتغال زایی در استان کمک خواهد کرد.

عبدلکریم اخترشناس یادآور شد:  در ۸ ماه ‌سال جاری نسبت به سال قبل در استان افزایش تصادفات داشته ایم که ۲۲.۷ درصد است، و  تعداد تلفات جاده‌ای  ۱۶۷ نفر فوتی است  که این رقم پارسال ۱۳۶ مورد بود. ۴۵ درصد تصادفات منجر به فوتی شده و ۲۲ درصد آن مربوط به موتور سواران است.

مدیر کل حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ در دسترس عموم است که با استفاده از آن می توانند با اطلاع از وضعیت راه ها و مشکلات جاده ای سفری بی خطر را برنامه ریزی کنند و شکایات خود را در بحث مسافر و بار مطرح کنند.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین