جابجایی یک سکوی آماده ۳۲۰۰ تنی با جرثقیل ۵هزارتنی شناور اوشنیک و استفاده از خط لوله دریایی موجود فاز ۱۲ c کار بزرگی نبود؛ همه می دانیم طراحی و مقدمات همین پروژه، ساخت و نصب جکت و شروع حفاری هم در دولت قبل آغاز و انجام شد. آقای خجسته مهر باید پاسخ دهند در مدت سه سال […]
جابجایی یک سکوی آماده ۳۲۰۰ تنی با جرثقیل ۵هزارتنی شناور اوشنیک و استفاده از خط لوله دریایی موجود فاز ۱۲ c کار بزرگی نبود؛ همه می دانیم طراحی و مقدمات همین پروژه، ساخت و نصب جکت و شروع حفاری هم در دولت قبل آغاز و انجام شد.
آقای خجسته مهر باید پاسخ دهند در مدت سه سال و نیم گذشته چرا فقط ۵ حلقه چاه در فاز۱۱پارس جنوبی حفاری و تولیدی شده است؟!
چرا عملیات حفاری هر حلقه چاه در این فاز بطور متوسط حدود ۸ ماه به طول کشیده است؟ حال آنکه زمان متعارف حفاری هرچاه پارس جنوبی ۳ الی حداکثر ۴ ماه است.
آقای خجسته مهر؛ چرا نمیگویند پیشرفت ساخت سکوی دوم فاز۱۱ در موقعیت آلفا بعد از سه سال هنوز صفر است و حتی ساخت جکت آن نیز شروع نشده است چه رسد به ساخت عرشه سکو یا شروع حفاری؟
آقای خجسته مهر؛ هنوز قرارداد خرید خط لوله دریایی ۱۱ آلفا اجرایی نشده است. آیا نام این کم کاری ها ترک فعل نیست؟
مدیران امروز صنعت نفت، از شروع ساخت یک سکوی ساده و متعارف ۳ هزار تنی سرچاهی و بقیه متعلقات آن عاجز هستند، اما ادعای ساخت سکوی فشارافزایی ۱۵ هزار تنی را دارند!
- منبع خبر : میزنفت
Friday, 22 November , 2024