پتروشیمی خارک خرداد ماه بهتری را نسبت به اردیبهشت ماه سپری نمود. شرکت در این ماه ۱۷۰۳میلیارد تومان فروش را ثبت نمود که نسبت به ماه گذشته و میانگین ۲ ماه گذشته به ترتیب ۲۰% و ۱۰۶% رشد داشته است. تولید متانول شرکت نسبت به ماه گذشته تغییری نداشته است اما فروش آن با افت […]

پتروشیمی خارک خرداد ماه بهتری را نسبت به اردیبهشت ماه سپری نمود. شرکت در این ماه ۱۷۰۳میلیارد تومان فروش را ثبت نمود که نسبت به ماه گذشته و میانگین ۲ ماه گذشته به ترتیب ۲۰% و ۱۰۶% رشد داشته است.

تولید متانول شرکت نسبت به ماه گذشته تغییری نداشته است اما فروش آن با افت ۵۳% همراه بوده است. رشد فروش شرکت ناشی از افزایش مقداری فروش LPG و گوگرد بوده است. شخارک معمولا به صورت چندین ماه یکبار، گوگرد استخراجی از گاز ترش دریافتی خود را به فروش می‌رساند و در خرداد ماه، ۳۰ هزار تن گوگرد به فروش رسانده است. بخش قبلی فروش در آذر ماه سال گذشته بوده است. همچنین شرکت در اردیبهشت ماه ۲۰ هزار تن فروش LPG داشته است که با رشد بیش از ۲ برابری، به ۴۳ هزار تن در خرداد رسیده است.

 شخارک متانول خود را در خرداد ماه با نرخ ۲۴۶ دلار به ازای هر تن صادر نموده است که افت شدید ۱۲% نسبت به اردیبهشت داشته است. نرخ‌های متانول همچنان جالب نیست و به همین‌رو در مجمع شرکت اعلام شد که طرح توسعه فاز ۲ متانول شرکت لغو گردیده و طرح اتانول سنتزی جایگزین شد.

 

فعالیت ماهانه خرداد ۱۴۰۳

پتروشیمی خارک (#شخارک)

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
سال مالی منتهی به: ۱۴۰۳/۱۲/۳۰

✅افزایش ۲۰.۲۱ درصدی فروش خرداد ۱۴۰۳ در مقایسه با ماه گذشته
✅رشد ۹۸.۵۱ درصدی فروش خرداد ۱۴۰۳ در مقایسه با خرداد ۱۴۰۲
✅رشد ۳۰.۷۵ درصدی فروش ۳ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته

 

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین