بیژن زنگنه وزیر سابق نفت در جدیدترین اظهارات خود سرانجام از نامه‌ای پرده برداشت که سعید جلیلی خطاب به احمدی‌نژاد نوشته و گفته است ایران در کرسنت محکوم نمی‌شود. زنگنه گفته است: آقای احمدی نژاد و همه وزرای نفت جز میرکاظمی به دنبال حل کردن پرونده کرسنت بودند ولی آقای جلیلی فکر کردند بیشتر از […]

بیژن زنگنه وزیر سابق نفت در جدیدترین اظهارات خود سرانجام از نامه‌ای پرده برداشت که سعید جلیلی خطاب به احمدی‌نژاد نوشته و گفته است ایران در کرسنت محکوم نمی‌شود.
زنگنه گفته است: آقای احمدی نژاد و همه وزرای نفت جز میرکاظمی به دنبال حل کردن پرونده کرسنت بودند ولی آقای جلیلی فکر کردند بیشتر از همه می‌داند و به همین دلیل در روند این پرونده کارشکنی کرد. 

او خطاب به جلیلی گفت: چه شد که آقای احمدی‌نژاد پیگیر اجرای این قرارداد شد درحالی‌که خودش در ابتدا مخالف آن بود؛ رئیس‌جمهور وقت در نامه‌ای دستور داد که این قرارداد اجرایی شود ولی شما مانع اجرایی شدن آن شدید؛ چه شد که این کار را کردید؟ اینجا که دیگر خاتمی و زنگنه نبودند!

وی به نامه‌ای اشاره کرد که  جلیلی در سال ۱۳۸۸ به احمدی‌نژاد نوشته و گفته بود: اگر قرارداد کرسنت را اجرایی نکنیم خسارت چندانی به کشور وارد نمی‌شود و مهم نیست؛ بر این اساس با هرگونه مذاکره برای اجرای قرارداد مخالفم!

بررسی‌ها درباره این نامه و مجموع مکاتبات جلیلی با نهادهای مرتبط و دفتر رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که احمدی‌نژاد پاراف‌های عجیبی روی نامه جلیلی نوشته است که در صورت انتشار آن، مایه شگفتی دلسوزان منافع ایران می‌شود.

زنگنه این مکاتبات را در دست دارد و به همین دلیل ۳ سال است که جلیلی را برای مناظره دعوت می‌کند اما جلیلی می‌داند در صورت حضور در مناظره باید به پاسخ‌های مهمی درباره مکاتبات خود پاسخ دهد. اینکه وی با اطمینان به احمدی‌نژاد گفته است ما در کرسنت محکوم نمی‌شویم و البته پاسخ رئیس‌جمهور وقت به او که شنیدنی است.

گفتنی است احمدی‌نژاد چندی پیش در مصاحبه‌ای گفته بود برخی در این کشور نگذاشتند کرسنت اجرایی شود که به نظر می‌رسد منظورش جلیلی است.

  • منبع خبر : انرژی پرس