نصیربوشهرآنلاین ـ حسین رویین: مطلبی در آن سایت با عنوان (آنچه را گفتندبگو آن گفته ام) دیدم که فردی به ساختارشناسی تخصصی در سخنوری و تسلط بربیانِ هاشمی وخاتمی پرداخته و لبخندهای خاتمی را دلیل تسلط اودانسته وبا جمله (واژه های پامنقلی روحانی)اورا نواخته بود بی آنکه بداند باسوادترومسلط تراز دانش آموخته آکسفود و در […]

نصیربوشهرآنلاین ـ حسین رویین:

مطلبی در آن سایت با عنوان (آنچه را گفتندبگو آن گفته ام) دیدم که فردی به ساختارشناسی تخصصی در سخنوری و تسلط بربیانِ هاشمی وخاتمی پرداخته و لبخندهای خاتمی را دلیل تسلط اودانسته وبا جمله (واژه های پامنقلی روحانی)اورا نواخته بود بی آنکه بداند باسوادترومسلط تراز دانش آموخته آکسفود و در رک وصراحت گویی روحانی کمتر دیده ای، هرگز قصددفاع از روحانی را ندارم. و در مذمت دکتر پزشکیان وعدم توانایی هایش اورا دارای ضعف های عدیده خوانده و متُد داده بود بود. لازم میبینم این مطلب بنگارش این کمینه را درهمان شمایل درج نمایید.

تفارق آشکار نگارندگان خارجی باما ایرانیان در این اینست که در کشورهای دیگر سیاست رابه اهلش میسپارند وضابطه مندی نقش بارزی دارد. تحلیل هاومتون سیاسی را نیز کارکشتگان اهل سیاست بخودشان اجازه تحلیل امور میدهند.
دومین آیتم برتری اونها برما اینست که اونها درنوشتن مقالات علمی، فکری ،فرهنگی وسیاسی هیچگاه برای خودنشان دادن و خود مطرح کردن مطلب نمینویسند
اگرم مطلبی مینویسند تمام دقتشان این است که ازقبَلِ نوشتارشان کشور وجامعه ومردم منتفع ازاین ترکنش شوند.
مااکنون پس از ۴۵ سال جزم اندیشی وسکون و یکنواختی، شاهدِ پدیده ای نو ظهور شده با تکیه بر اموزه های نهج البلاغه ای شده ایم.
وآن سَبکی جدید در رفتارها و گفتارهای سیاسی امیدوار کننده ای است که شاهد آنیم، ومجری آن منتخ مردم درتیر۴۰۳ ابتکار عمل را ازدست کسانی که ۴۵سال تمام پایگاه ها وجایگاه ها وتریبون ها را به همین روش قرق کرده بودند وانسداد رابتمام معنا ایجاد کرده بودند را گرفته.
رهبری را مصادره به مطلوب برای خودکرده بودند رهبری را متعلق وملک طلق خودمیپنداشتند با رفتارهای قلدرمأبانه و تمامت خواهانه، شکافی عمیق بین مردم رهبری وسایر نهادهای قدرت ترسیم کرده بودند، ووانمود میکردند که ما ولایی هستیم فقط ما ارزشی ومتدین واصول پایه هستیم وبقیه ضدولایت ضدوطن وبریده واستحاله شده ومزدور بیگانه وسربازان امریکا واسرائیلند. وباهمین فرمان ورویکرد،کشور را به لب پرتگاه وانزوا و کناره گیری ازجهان پیرامونی ودشمن تراشی کشانده بودند.امروز پزشک قلب ها وامید آرزوها با رای های مشروط مردم پا به عرصه وجود نهاده و با صداقتش و بانیات پاکش دارد امید را در جامعه خمودزده وبلاتکلیف ونومید تزریق میکند،تا اینجای کار هم مَرضی الطرفین کارکرده چون برای غوغاسالاری وبلوافکنی قدم دراین طریق ننهاده،اوآمده تا ایران را درمنطقه آسیا باهمراهی رهبری ومردمش در کرسی شایسته اش بنشاند،شمای نویسنده ای که چشم روی اون همه درایت ونوامیدواریِّ ایجاد شده بسته اید وذهن مردم را با ایرادهای بنی اسرائیلی تان ، در عدم سخندانی ورانی پزشکیان را بُلد میکنید و ازاو ایراد میگیری که چرا ازرهبری خرج میکند و و.و.و‼️شما که خودرا اهل قلم میدانی در دوران مصلحیون و رفُرم خواهان بناچار خانه نشین شدند ،چند مقاله بطرفداری ازاین نحله فکری نوشتید و در انظارعموم نهادید؟ چند باربا قلمت ومتونت علیه کسانی که با کانالیزه کردن رهبری اورا ازمردم جدا کرده بودند وتمام زندگیشان را با خرج کردن ازخدا ورسول و اصول و رهبری سامان میدادند شوریدی ومعترض شدی ومنع کردی، چند بار چندسطر در مورداصلاحات ومظلومیت مکتب اصلاحات نوشتی؟ وبا کدوم پسینه وپیشینه اصلاحی آمدی درستاد غیر رسمی مردمی (اگرچه فیک)بود پست گرفتی؟
اما مَخلص کلام و شرح عنوان مطلب. به دریا رفته میداند….
چقد ازپیچیدگی علم سیاست مهارت داریم، چقد کارسیاسی کرده ایم، چندمقاله سیاسی در سطح کلان نوشته؟ درکدام کارداری وقنسول گری آموختیم یاوم آموزش دادیم؟ وآیا اصلن میدونیم امورسیاسی درایران منفک وجدا و متفاوت از همه کشورها ست؟ آیا میدانیم سیاست دراین دیار بتمام معنا میدان مین ضدنفر وسنسور داراست. آیا میدانیم سیاست به تمام معانی عرفی ومُحَلی «پُلُتیک» است. یعنی از میدان بــدر کردن رقیب وحریف با هرقیمتی؟با تهمت،با نارو،با ناروا‌،با تله، با مچگیری؟آری ۴۵سال به همین منوال گذشت وکشور۴۵۰ سال عقب ماند.
من گفتنی ها را گفتم ،بیش دوانها را ریش نمیکنم و نمیتوانم پیستربروم چرا که خود(پای دربندم)اماانتظار دارم چیزهایی ننویسیم که نا رَس ونارسا باشد و بلکه هم غلط تا دیگری مجبور نشوددرپاسخ شما کدهایی آزاد کند که باعث درد سر شان شود وشما همانها که پیروزی انروز محصول زجرها وتحمل ها ونوشتن ها ومبارزاتشان است.
مطمئنم همین هایی که دراین فرصت پیش آمده شیرمیدان نشان میدهند، باشنیدن یک تذکر شفاهی بیست تعهدنامه کتبی را با بیست انگشتانشان ممهور مینمایند.
بگذاریم تا کشور روی ریل آرامش حرکت کند.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین