بیش از ۶۰ درصد دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه فنی و حرفه ای استان وارد بازار کار شده‌اند رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر: بیش از ۶۰ درصد دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه فنی و حرفه ای استان وارد بازار کار شده‌اند. احسان بهمیاری در گفت گو با خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین اظهار […]

بیش از ۶۰ درصد دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه فنی و حرفه ای استان وارد بازار کار شده‌اند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر: بیش از ۶۰ درصد دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه فنی و حرفه ای استان وارد بازار کار شده‌اند.

احسان بهمیاری در گفت گو با خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۳ دانشکده فنی و حرفه ای است که ۲دانشکده در شهر بوشهر و یک دانشکده در کنگان است. دانشکده های فنی و حرفه ای در بوشهر بیش از ۳۰ رشته تحصیلی دارند، ۲۱ رشته در مقطع کاردانی و مابقی در مقطع کارشناسی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر تعداد دانشجویان این سه دانشکده را ۳ هزار و ۲۰۰ نفر برشمرد و بیان کرد: دانشجویان پذیرفته شده در رشته های مختلف فنی و حرفه‌ای ، هنر و حسابداری مشغول به تحصیل هستند.

بهمیاری افزود: هدف دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت نیروهای مورد نیاز صنایع استان بوشهر از جمله شرکت‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه اتمی و …است

وی خاطر نشان کرد: بومی‌سازی قطعات مورد نیاز صنایع و تربیت نیروی متخصص یکی از سیاست‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام خامنه‎‌ای بوشهر تاکید کرد: مقرر گردید تا کارخانجات نیروی دریایی ارتش سفارشات خود را در ساخت قطعات، تامین نیروی انسانی و تامین لباس کار این کارخانه از سوی دانشگاه فنی حرفه‌ای استان انجام دهد.

بهمیاری از پذیرش دانشجو درسال تحصیلی جدید در رشته موتورهای دریایی خبر داد وگفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر در سال تحصیلی جدید، در رشته موتورهای دریایی دانشجو پذیرش دارد، همچنین راه‌اندازی رشته مخابرات دریایی برای تربیت تکنسین و کارآفرین در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.با ساز و کارهای طراحی شده فارغ تحصیلان این دانشگاه در صنایع، شرکت‌ها و سازمان‌های تخصصی و تولیدی قابلیت اشتغال دارند.

ایشان تصریح کرد:در سفر دوم رئیس جمهور از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت۶۰ میلیارد تومان اعتبار به توسعه زیرساخت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر اختصاص یافت. که با پیگیرهای انجام شده این مبلغ صرف احداث و تجهیز کلاس و کارگاهای آموزشی خواهد شد.

بهمیاری در خصوص راه‌اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت بر اساس برنامه‌ریزی ها : امیدواریم هسته‌های نوآوری و کارآفرینی دانشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شوند.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد از دروس دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به صورت عملی و تجربی است که این نشان از ظرفیت اشتغال آفرینی دانشگاه است.براساس ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از ۶۰ درصد دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه فنی و حرفه ای استان وارد بازار کار شده‌اند.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین