▪️کمبود دارو و گرانی اقلام دارویی در کشور بیداد می‌کند. بسیاری از بیماران از این داروخانه به آن داروخانه می‌روند و در نهایت هم دست خالی برمی‌گردند. البته کمبود دارویی دیگر به داروهای خاص محدود نیست و گاهی حتی داروهای رایج و معمول نسخه پزشکان هم به سختی پیدا می‌شود. ▫️با همه اینها پیدا کردن […]


▪️کمبود دارو و گرانی اقلام دارویی در کشور بیداد می‌کند. بسیاری از بیماران از این داروخانه به آن داروخانه می‌روند و در نهایت هم دست خالی برمی‌گردند. البته کمبود دارویی دیگر به داروهای خاص محدود نیست و گاهی حتی داروهای رایج و معمول نسخه پزشکان هم به سختی پیدا می‌شود.

▫️با همه اینها پیدا کردن برخی اقلام دارویی برای بیماران خاص سخت‌تر است. بیمارانی که گاهی بر اثر همین کمبود دارویی جان خود را از دست می‌دهند. در همین حال ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم در سیزدهمین همایش ملی نخبگان درباره مشکلات دارویی بیماران خاص اظهاراتی داشت که خبرساز شده است.

▪️رئیس دولت سیزدهم گفت وقتی از مجلس رد می‌شدیم، عده‌ای از بیماران خاص را دیدیم که آنجا تجمع کرده بودند. با این بیماران صحبت کردم. مادران، پدران و فرزندانی بودند که تجمع کرده بودند، می‌گفتند پزشکان به ما گفته‌اند که یک سال یا دو سال دیگر بیشتر زنده نمی‌مانند. ابراهیم رئیسی ادامه داد: «به آنها گفتم که اولا عمر دست خداست. دوم آنکه از کجا معلوم با این استعدادهایی که داریم داروی مورد نیاز را خودمان تولید کنیم؟»

  • منبع خبر : تجارت نیوز