باستان‌شناسان در اسپانیا قبرستانی از دوران ماقبل تاریخ کشف کردند که در آن زنان بیشتری از مردان به خاک سپرده شده‌اند. امری که پرسش‌هایی را در مورد ترکیب جمعیتی این منطقه در دوران باستان پدید آورده است. 🔻قدمت قبرستان پانوریا در استان گرانادا در اسپانیا به ۵۶۰۰ سال بر می‌گردد. به گفته دانشمندان در دانشگاه […]

باستان‌شناسان در اسپانیا قبرستانی از دوران ماقبل تاریخ کشف کردند که در آن زنان بیشتری از مردان به خاک سپرده شده‌اند. امری که پرسش‌هایی را در مورد ترکیب جمعیتی این منطقه در دوران باستان پدید آورده است.

🔻قدمت قبرستان پانوریا در استان گرانادا در اسپانیا به ۵۶۰۰ سال بر می‌گردد. به گفته دانشمندان در دانشگاه گرانادا در میان کودکانی که در این قبرستان به خاک سپرده شده بودند در ازای هر ۱۰ دختر تنها اسکلت یک پسر کشف شد.

🔹باستان‌شناسان در گزارش خود از کشف این قبرستان نوشته‌اند: «جمعیت پانوریا نشان می‌دهد که به وضوح ناترازی جنسیتی به سود زنان وجود دارد. در مجموع زنان خاک شده در این گورستان دو برابر مردان هستند.»

🔹به این ترتیب این ظن برای دانشمندان پدید آمده که جامعه ماقبل تاریخ ساختاری زن محور داشته است.

🔻 به گفته آنها تاکنون حدود ۵۵ هزار بقایای انسانی در محل این گورستان از زیر خاک بیرون کشیده شده است. هرچند قدمت این گورستان باستانی به ۵۶۰۰ سال پیش باز می‌گردد اما خاکسپاری در آن با وجود وقفه‌هایی که ایجاد شده بود تا ۴۱۰۰ سال پیش ادامه داشته است.

  • منبع خبر : عصر فوری