جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین برنامه‌های این جبهه در حمایت از مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما نقدهای زیادی نسبت به بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری داشته و داریم. نقد مشخص ما تحمیل آیین‌نامه شورای نگهبان به قانون اساسی و بعد تسری […]

جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین برنامه‌های این جبهه در حمایت از مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما نقدهای زیادی نسبت به بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری داشته و داریم. نقد مشخص ما تحمیل آیین‌نامه شورای نگهبان به قانون اساسی و بعد تسری آن به مسئله حق انتخاب شدن است. ما شاهد بودیم که خیلی از افراد واجد شرایط از جریان‌های مختلف و همچنین زنان کشورمان ثبت‌نام کرده بودند اما در لیست تأیید صلاحیت‌شدگان قرار نگرفتند. به رغم این‌ها، با توجه به شرایطی که در جبهه تعریف شده بود و دعوتی که جبهه اصلاحات از آقای پزشکیان انجام داد، ایشان به عنوان یکی از کاندیداهای جبهه اصلاحات حضور پیدا کرد و مورد تایید واقع شد، ما این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و ایشان مورد حمایت تمام و کمال جبهه اصلاحات و احزاب عضو خواهد بود.

وی افزود: جبهه اصلاحات هم در جلساتی که با خود آقای پزشکیان و همچنین اعضای ستاد به‌ویژه ریاست ستاد آقای عبدالعلی‌زاده داشته، هماهنگی‌هایی صورت داده که ما تمام توان، پتانسیل و نیروی انسانی‌مان را کاملا بسیج کنیم و با هماهنگی با جبهه‌های استانی، ستادها و ظرفیت‌‌مان را در اختیار ستاد آقای پزشکیان قرار دهیم. این وضعیتی بود که با تأیید رابط‌های رسمی و افرادی که این ظرفیت را داشتند و دارای تجارب ارزشمندی بودند، انجام گرفت و افراد در مناصب مختلفی قبول مسئولیت کردند.

سخنگوی جبهه اصلاحات با بیان اینکه امیدواریم با همراهی و حضور مردم توفیق پیدا کنیم تا پروژه یکدست‌سازی را متوقف کنیم، گفت: امیدواریم با انتخاب یک فرد شایسته، لایق، سالم و سلامت و با صداقت مثال‌زدنی که همه آحاد مردم با آن آشنایی لازم و کافی دارند، شاهد حضور ایشان در جایگاه ریاست جمهوری باشیم و آنچه که تصمیم شایسته اکثریت مردم است، روز هشتم تیرماه از صندوق خارج شود.

امام در پاسخ به این سوال که چه کسانی از جبهه اصلاحات در حال حاضر در ستاد آقای پزشکیان حاضر هستند، گفت: از نمایندگان جبهه اصلاحات آقایان سالاری، شکوری‌راد، سالیانی و آقای رسولی در ستاد آقای پزشکیان برای هماهنگی‌های لازم با استان‌ها، معاونت اجتماعی و اقشار و … معرفی شدند.

وی در پاسخ به این سوال که در جلساتی که با آقای پزشکیان داشتید بیشترین توصیه‌های جبهه اصلاحات به ایشان در کدام حوزه بوده و جبهه روی چه موضوعاتی تمرکز کرده است، گفت: موضوعات فرهنگی و اجتماعی موردنظر است. تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد؛ قوانینی که متأسفانه شاید خلاف قانون اساسی یا خلاف منافع اکثریت مردم و منافع ملی ترسیم، تدوین و حتی مصوب شده است و به جای آنکه هنجار ایجاد کند به سمت ناهنجاری رفته از جمله این صحبت‌ها بود.

این فعال سیاسی افزود: بحث هویت‌بخشی به جایگاه رئیس‌جمهور به عنوان دومین شخص رسمی کشور براساس اصول ۱۱۳ و ۱۲۱ قانون اساسی به عنوان پاسدار قانون اساسی و مواردی که حقوق ملت مورد تضییع واقع شده، موضوع آزادی بیان، اجرای بدون تنازل قانون اساسی به ویژه فصل ۳ قانون اساسی که با حقوق مردم سروکار دارد،‌ از جمله موضوعاتی بود که با آقای پزشکیان درباره آن گفت‌وگو کردیم. با توجه به انتخابات‌هایی که ما در سه دوره گذشته داشتیم، این روند کاهشی بوده و انتخابات از موضوعیت تهی شده و ما باید تلاش کنیم تا انتخابات جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و بالتبع جایگاه رئیس‌جمهور و نهادهای انتخابی، هویت دوباره‌ای به دست بیاورد.

امام با اشاره به اولین برنامه تبلیغاتی پزشکیان گفت: انتظارمان این است که آقای پزشکیان بیشتر به ناکارآمدی‌های موجود، مسببین آن و شرایط نابرابری که برای برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی پیش‌روی ایشان است، بپردازد. به این‌‌ها اضافه کنید وضعیت اقتصادی و تورم، تحریم‌ها و ناکارآمدی که در سه سال اخیر باعث افزایش مشکلات معیشتی مردم شدند. یکی از اتفاق‌های مهمی که باعث افزایش تورم و رکود شد، همین چاپ پول است که در این دوره و در سه سال اخیر صورت گرفته و بی‌سابقه است. حتی مثال می‌زنند که سه سال گذشته یک طرف و صد سال گذشته هم یک طرف دیگر است.

یعنی وقتی ما به این وضعیت رسیدیم و ایران در محدودیت‌های بین‌المللی قرار گرفته و با وجود پروژه یکدست‌سازی و فرقه حجتیه و پایداری، آینده ایران، وخیم و رو به تهدید است، فکر می‌کنم مردم آگاه ایران اگر به خوبی با شرایط آشنا باشند که هستند و با شخصیتی که از آقای پزشکیان سراغ داریم، در مقابل این نامهربانی‌هایی که با مردم به ویژه با جوانان و زنان صورت گرفته، می‌دانند که باید دست به دست هم دهیم و این تهدید را از کشورمان دور کنیم.

وی افزود: هر نظام و جریانی باید خود را متکی و مدیون به مردم بداند. تا به امروز ما فقط و فقط باید به آینده ایران، مردم، اقوام و مذاهب، اهل تسنن، جوانان و زنان، دانشگاهیان، معلمان، کارگران و همه قشرها توجه داشته باشیم تا در وضعیتی که با یکدست‌سازی، بعضی‌ها را خودی و دیگران را غیرخودی کرده، بتوانیم بر این فضا غالب شویم و با پشتوانه مردم به آن چیزی که شایسته و صلاح کشور است دست پیدا کنیم.

  • منبع خبر : کانال جبهه اصلاحات ایران