? حسین شریعتمداری از حرف‌های ظریف برآشفته است. البته او در این آشفتگی تنها نیست. در جبهه اقتدارگرایان بزرگ و کوچک شاکی هستند. ?او امروز در کیهان نوشت: متاسفانه برخی از نامزدها و یا مشاوران آنها در جریان مناظره‌ها و میزگردها به دروغ‌گویی و تحریف واقعیات پلشت و سیاه کارنامه خود روی آورده‌اند تا آنجا […]

? حسین شریعتمداری از حرف‌های ظریف برآشفته است. البته او در این آشفتگی تنها نیست. در جبهه اقتدارگرایان بزرگ و کوچک شاکی هستند.

?او امروز در کیهان نوشت: متاسفانه برخی از نامزدها و یا مشاوران آنها در جریان مناظره‌ها و میزگردها به دروغ‌گویی و تحریف واقعیات پلشت و سیاه کارنامه خود روی آورده‌اند تا آنجا که بسیاری از سوابق سیاه و خسارت‌بار خود را که تنها با واژه فاجعه قابل بیان است، نه فقط نفی و انکار می‌کنند بلکه با ردیف کردن ده‌ها دروغ و ادعای خلاف واقع‌، از خسارت‌ها، دستاورد می‌سازند!

?حسین شریعتمداری افزود: از جبلی انتظار می‌رود -و انتظاری منطقی و قانونی نیز هست- که در برپایی میزگردها از کارشناسان برجسته و آشنا به امور نیز دعوت به عمل آورند تا در صورت مشاهده این‌گونه دروغگویی‌ها و ادعاهای خلاف واقع، با ارائه اسناد و مدارک و شواهد غیرقابل انکار، دروغ بودن این‌گونه ادعاها را برای مخاطبان بازگو کنند و به خلاف‌گویان اجازه ندهند با معرفی «‌سراب‌» به جای «‌آب‌»، در شناخت واقعی مردم شریف کشورمان خلل ایجاد کرده و به آنها آدرس غلط بدهند.

?روزنامه جوان با تصویری از میزگرد دیروز و حضور ظریف تیتر زده «بازگشت تیم بازنده». خیلی هم عالی است. اگر دوستان فکر می‌کنند این تیم بازنده است چرا برای تیم بازنده روزنامه‌شان را حرام می‌کنند؟ بروند عکس احسان منصوری و جلیلی را چاپ کنند که تیم برنده هستند! یا مثلا زاکانی و مهدیان! حتی قالیباف و عیسی شریفی! چیزی که زیاد دارند؛ تیم برنده است!

?جوان چیزی نوشته که دلیل ناراحتی‌شان را روشن می‌کند نوشته:«برخلاف نمونه‌های قبلی که مخالفان مذاکره، آیه و حدیث و نهج‌البلاغه می‌خواندند، و موافقان، واژه‌های انگلیسی در سخنان‌شان پرکاربرد بود، این‌بار دقیقاً برعکس شد، منتقدان «هشت‌سال مذاکره بی‌فایده در دولت روحانی»، ارجاعات زیادی به منابع آکادمیک غربی داشتند و می‌گفتند چاره‌ای ندارند که از واژه‌های انگلیسی استفاده کنند، و مدافعان آن مذاکرات که نامش برجام شد، از جمله خود آقای پزشکیان و آقای ظریف، به سخنان نهج‌البلاغه و آیات قرآن استناد می‌کردند و عربی‌خوانی خود را هم به رخ می‌کشیدند! این خودش یک جو کاذب بود که بر میزگرد سیاسی مسعود پزشکیان با همراهی محمد‌جواد ظریف و با پرسش‌های ابراهیم متقی و فؤاد ایزدی حاکم شد.»

?وطن امروز هم عصبانی است. نگران است مثل ۹۲ ببازند. از ظریف هم عصبانی است و البته از خودشان و خودی‌هایشان:«اشتباهات مهلک برخی کاندیداهای جبهه خودی در طرح مسائل حاشیه‌ای و نیز اقدامات برخی مجریان و کارشناسان برنامه‌های انتخاباتی، همانند پاس گل به جبهه اصلاحات برای پیشبرد برنامه‌های انتخاباتی آنهاست…روز گذشته نیز یکی از مجری – کارشناسان برنامه گفت‌وگوی سیاسی آقای پزشکیان، به شکل عجیبی مطالبی را مطرح کرد که موجب تحریک و ترغیب ظریف و اتخاذ مواضع تند از سوی وی و در نتیجه اقدام برای بازسازی دوقطبی۱۳۹۲ شد. اینکه بازسازی دوقطبی۱۳۹۲ در انتخابات۱۴۰۳ به سود کدام جبهه سیاسی است، نیازی به کنکاش و جست‌وجوی زیادی ندارد. به هر حال این راهبرد اصلاح‌طلبان و ستاد آقای پزشکیان نیز برای جلب نظر توده‌هاست. این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که نظرسنجی‌ها داده‌های مشخصی درباره اعتقاد و باور مردم نسبت به گره‌گشایی توافقات خارجی بر موضوعات اقتصادی دارد. باید نسبت به این واقعیات، هوشمندانه و با دقت عمل کرد. متاسفانه روز گذشته و پس از اظهارات ظریف در تلویزیون، بخشی از بدنه جبهه انقلاب تمرکز خود را روی پاسخگویی به مطالب خلاف واقع ظریف گذاشت. اگرچه ذکر موارد خلاف ضروری است و باید جامعه نسبت به واقعیات مربوط به توافق هسته‌ای همچنان آگاه و مطلع بماند اما به یاد داشته باشیم که زمینه این دوقطبی، قطعا به سود جبهه انقلاب نیست.»