نصیربوشهرآنلاین – عبدالرحیم کارگر: به عنوان یک تحریم کننده چند انتخابات اخیر نظراتم را می گویم . عرصه سیاست عرصه ی بده و بستان هاست و‌نمی توان هیچ قطعیتی را برای آن ترسیم کرد.همانگونه که دکتر ظریف با این حربه موفق شد با دنیا مذاکره کند و برجام را به سرانجام برساند . لنین نیز […]

نصیربوشهرآنلاین – عبدالرحیم کارگر:

به عنوان یک تحریم کننده چند انتخابات اخیر نظراتم را می گویم .
عرصه سیاست عرصه ی بده و بستان هاست و‌نمی توان هیچ قطعیتی را برای آن ترسیم کرد.همانگونه که دکتر ظریف با این حربه موفق شد با دنیا مذاکره کند و برجام را به سرانجام برساند .
لنین نیز بر همین اساس کتاب یک‌گام به پیش و دو گام به پس را نوشت.
حتی در معادلات اقتصادی نیز ضرر و خسارت در کفه دیگر ترازوی سود قرار دارد.
با این مقدمه به استراتژی تحریم کنندگان انتخابات می پردازیم .تا کنون همه ما تحریم انتخابات را به عنوان یک” نه بزرگ” به سیاست های حکومت دنبال کرده ایم و یکی از راه های نافرمانی مدنی در کنار مقاومت های زنان و‌مطالبات دیگر اصناف نظیر معلمان بوده است ولی عده ای از هم اندیشان ما همچنان به صندوق رای برای حل مشکلات دلبسته اند که قابل احترام است .
به نظر نگارنده برای نفوذ در هسته ی سخت قدرت و غنیمتِ کندن مویی از خرس انحصار این بار لازم است با توجه به آلارم هایی که از درون حکومت مخابره می شود تحریم کنندگان نیز هم گام با شرکت کندگان با حفظ استراتژی خود و تغییر تاکتیک یعنی یک گام به پس فرصتی دیگر هم به اصلاح طلبان و هم به حاکمیت بدهند تا به خواسته ها و مطالبات آنها توجه گردد.تحریم کنندگان با تاکتیک خود در هشتم تیرماه با صدایی رسا پیامشان را مخابره کرده اند واینبار بیایید با تغییر تاکتیک و با رای خود درون گود باشیم تا بهتر بتوانیم حرف هایمان را آن هم با کسانی که از نظر فکری به ما نزدیک ترند بزنیم که قطعا بر عکس اصلاح طلبان و به قول استاد شجریان زبان دولت جلیلی زبان نافهم آتشبار یعنی زور و تفنگ خواهد بود و نمی توانیم هیچ گفتگویی با آنها داشته باشیم .
ولی این مشارکت بی قید و بند و بدون پیش شرط هم نخواهد بود.ما هم با حاکمیت و هم با اصلاح طلبان برای عرضه ی رای مان شرط داریم و برای جوهری کردن انگشتمان ارزش قائل هستیم .شرایط مان اجرای همان خواسته هاییست که سال هاست مردم بر آن پای می فشارند و همگان می دانند که چیست و کدام است و هزینه ها داده اند .
دوستان تحریمی من !!
بیایید ولی اگر چنانکه باز در بر همان پاشنه ی قبل بچرخد و هیچ توجهی به خواسته هایمان نشود چهار سال دیگر رای مان را با عدم مشارکت پس می گیریم و به دنبال راه های مدنی دیگر برای احقاق حقمان خواهیم بود زیرا که مردم با هیچ کس عهد اخوتی نبسته اند .
این بار هیچ بهانه ای نظیر ….دولت سایه نگذاشت ،رهبر نمی گذارد،نهادهای امنیتی نمی گذارند و یا هر بهانه و دلیل دیگر از طرف مردم قابل قبول نخواهد بود و مردم فقط وعده های پزشکیان واصلاح طلبان را می شناسند.
امیدوارم جناب پزشکیان و حامیان آن نیز به آراء مردم احترام گذاشته وبا توجه به قول جناب ایشان اگر نمی تواند کاری کند جسورانه کنار برود و به عهد و پیمان خود با مردم پایدار باشد.
بیایید روز جمعه و برای آخرین بار یک بله ی دیگر به منش اصلاح طلبی بگوییم که اگر به سرانجام برسد این اندیشه ی مردم سالارانه تنها راه نجات ایران خواهد بود.
و این مصرع حافظ زبانحال کنونی ماست.

*مابا توایم و با تو نه ایم اینت بوالعجب*

به امید فردایی بهتر
*برای ایران*

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین