نصیربوشهرآنلاین – سهیلا شعبانی: مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در گفتگو بانصیر بوشهر آنلاین ضمن تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: هفته قوه قضاییه فرصتی است که گزارش عملکرد دادگستری را خدمت مردم اعلام کنیم، هر چند که باید همیشه خدمات اطلاع رسانی شود، آن هم برای مردم بوشهر که از نظر دیانت، […]

نصیربوشهرآنلاین – سهیلا شعبانی:

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در گفتگو بانصیر بوشهر آنلاین ضمن تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: هفته قوه قضاییه فرصتی است که گزارش عملکرد دادگستری را خدمت مردم اعلام کنیم، هر چند که باید همیشه خدمات اطلاع رسانی شود، آن هم برای مردم بوشهر که از نظر دیانت، مهمان نوازی و بسیاری موارد دیگر زبانزد خاص و عام هستند.

ایشان افزود: در دیداری که اخیرا با مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه داشتم، محسنی اژه ای ریاست قوه قضاییه پیش از سخنان رهبری به چند مورد اشاره داشتند، آزاد سازی سواحل- تعامل سه قوه- مردمی بودن قوه قضاییه- تحول استفاده از فناوری های نوین- تبادل مجرمین و متهمین- برگزاری دادگاههای برخط و …

مهر انگیز تصریح کرد:مقام معظم رهبری نیز ضمن تشکر از کارکنان شریف قضایی کل کشور فرمودند: باید کار قوه قضاییه بر اساس عدالت باشد، و در کمترین وقت ممکن به پرونده ها رسیدگی شود، همچنین لازم است قوه قضاییه در کنار عدالت، شجاعت هم داشته باشد، تا بدون ملاحظه عدالت را اجرا کند. ارتقاع دانش قضات ضروری است و در این راه می توان از ظرفیت
دانشگاه قضایی استفاده کرد، بهتر است در پرونده هایی که زندانی دار است قضات زودتر تعیین تکلیف کنند، و در صورت لزوم برای پرونده های مسائل مالی ادامه دار از سهم امام برای آزادی زندانیان مالی استفاده گردد.

ایشان متذکر شد: ۹۱/۵ درصد اراضی ملی و طبیعی استان بوشهر سند دار است، که ۸۱ و هفت دهم درصد مربوط به زمین های کشاوزی است

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ ورودی پرونده های کل دادگستری و شورای حل اختلاف بوشهر ۳۱۸ فقره بود، و تقریبا به همین میزان مختومه شدند، که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشت. لازم به ذکر است که بیشترین پرونده های حقوقی مربوط به مطالبه وجه، الزام به تعیین سند رسمی، و در بخش کیفری نیز مربوط به سرقت و مواد مخدر، ۳۱ درصد مربوط به سرقت در ۲۰ ماه گذشته بوده است.

مهرانگیز در خصوص جرائم ستادهای انتخاباتی گفت: خوشبختانه فضای استان تا به امروز مطلوب است و ستادهای انتخاباتی بدون هیچ مشکلی در حال فعالیت و ترغیب مردم برای افزایش مشارکت هستند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تاکید کرد: به عنوان مسئول ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخابات ریاست جمهوری،به صورت شبانه روزی در حال رصد فضا هستیم تا با رعایت اخلاق و تقوا و به دور از توهین و افترا و تشویش اذهان عمومی انتخابات سالمی در استان برگزار شود.

مهرانگیز یادآور شد: این ستاد آماده دریافت گزارش تخلفات انتخاباتی است، و با توجه به این که قانون‌گذار از ۲ تا ۶ ماه برای متخلفین انفصال خدمت در حوزه های اداری و جرائم دیگر برای افراد غیر شاغل دولتی پیش بینی کرده است، از هواداران درخواست می شود طبق قانون عمل کنند.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین