طبق گزارش مرکز آمار، نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با افزایش ۱.۳ واحد درصدی به ۷۰.۵ درصد رسیده و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ۲.۳ واحد درصدی به ۴۳.۵ درصد رسیده است.   به نوشته ایلنا، مرکز آمار ایران در گزارشی درباره تورم ماه بهمن ۱۴۰۱ برای مصرف […]

 

طبق گزارش مرکز آمار، نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با افزایش ۱.۳ واحد درصدی به ۷۰.۵ درصد رسیده و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ۲.۳ واحد درصدی به ۴۳.۵ درصد رسیده است.

 

به نوشته ایلنا، مرکز آمار ایران در گزارشی درباره تورم ماه بهمن ۱۴۰۱ برای مصرف کنندگان اعلام کرد که تورم این ماه افزایش یافته است.

 

گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که تورم نقطه به نقطه در ماه بهمن امسال افزایش داشته است. منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. نرخ تورم نقطه‌ای از ۵۱.۳ درصد دی ماه ۱۴۰۱ با ۲.۱ درصد افزایش در بهمن ماه ۱۴۰۱ به عدد ۵۳.۴ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارها باید به طور میانگین ۵۳.۴ درصد بیشتر از بهمن ۱۴۰۰ برای خرید کالاها باید هزینه کنند.

  • منبع خبر : عصر فوری