?محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه هیات وزیران را تایید و به وزارت اقتصاد ابلاغ کرده از وسایل نقلیه در شهرهای آلوده سالانه عوارض آلایندگی اخذ کند.   ▪️در حالی قرار است از شهروندان کلانشهرها عوارض سالانه آلودگی دریافت شود که عمده آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، ناشی از سوزاندن مازوت‌ در تأسیسات، نیروگاه‌ها […]

 

?محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه هیات وزیران را تایید و به وزارت اقتصاد ابلاغ کرده از وسایل نقلیه در شهرهای آلوده سالانه عوارض آلایندگی اخذ کند.

 

▪️در حالی قرار است از شهروندان کلانشهرها عوارض سالانه آلودگی دریافت شود که عمده آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، ناشی از سوزاندن مازوت‌ در تأسیسات، نیروگاه‌ها و صنایع سنگین تحت اختیار دستگاه‌های دولتی و یا کارخانه‌هایی هستند که ارتباطی با مردم ندارند.

 

?از سوی دیگر،  آلودگی تولید شده توسط اتومبیل‌ها نیز به کیفیت پایین و غیراستاندارد بودن آنها باز می‌گردد، بطوریکه سازمان استاندارد دولت جدید در یکسال گذشته چندین بار غیراستاندارد بودن خودروهای داخلی را متذکر شده و حتی چندبار جلوی تولید برخی خودروها را نیز گرفته بود.

 

?علاوه بر این، شهروندان بیشترین خسارات جانی و مالی ناشی از آلودگی هوا را متحمل می‌شوند بطوریکه رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفته بود: در تهران بطور میانگین در سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۷۵۱ مرگ منتسب به مواجهه با ذرات معلق رخ داده است.

 

  • منبع خبر : عصر فوری