نشست خبری مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر با اصحاب رسانه * فرزاد رستمی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه گفت:  در طرح ثبت نام نهضت ملی مسکن برنامه جهش تولید مسکن  جهت احداث ۴ میلیون […]

نشست خبری مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر با اصحاب رسانه
* فرزاد رستمی مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه گفت:  در طرح ثبت نام نهضت ملی مسکن برنامه جهش تولید مسکن  جهت احداث ۴ میلیون مسکن در ۵ استان اجرا می شود، تا به کسانی که خود و افراد تحت تکفل یارانه مسکن استفاده نکرده و سابقه مالکیت شخصی از سال ۸۴ نداشته اند تعلق می گیرد، البته افرادی که احیانا منزل مسکونی داشته و فروخته اند و فعلاً مالک نیستند هم می توانند ثبت نام کنند.
شرایط ثبت نام:
– متاهل بودن خانم ها ۳۵ و آقایان ۴۵ سال
-داشتن ۵ سال سکونت در شهر مورد نظر،  کارمندان چنانچه با حکم دولت نقل مکان کرده باشند می توانند ثبت نام کنند.
– نخبگان علمی
– معلولین جسمی حرکتی دارای ۲۰ سال سن
فرزاد رستمی تاکید کرد: متقاضیان  تا ۱۵ آذر ماه  از طریق سایت اعلام شده امکان ثبت نام دارند.
وی افزود:  آورده اعلام شده اولیه ۴۰  میلیون تومان است که امکان تقسیط آن نیز وجود دارد حداقل  تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصد در نظر گرفته شده که در استان ما تا ۸۰ درصد هم رسیده است. تسهیلات برای مرکز استان ۳۵۰ و سایر شهرها ۳۰۰ مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان می باشد. بازپرداخت وام ۲۰ ساله با سود ۱۸ درصد است که قسمتی از آن سود را دولت متقبل می شود. در طرح نهضت ملی مسکن وزارت نیرو و نفت مکلف به تامین زیرساخت ها هستند. موضوع اولیه در این طرح نیازسنجی است، که از طرف اداره راه زمین تامین و از طریق مردم ثبت نام صورت می گیرد. ساکنین گناوه که حاضر به سکونت در بندرریگ باشند می توانند مسکن در بندرریگ ثبت نام کنند. برای افراد خود مالک هم امکان همکاری فراهم است، با سقف تسهیلات و مدت پرداخت بیشتر و سود کمتر.
تا امروز کلا پانزده هزار و ۴۶۲ متقاضی در استان ثبت نام کرده اند، حدودا برای ۱۲ هزارو ۵۶۹  واحد زمین آماده ساخت داریم، در تامین زمین به جز در گناوه مشکلی نیست ساکنین  بوشهر می توانند در  شهرهای عالی شهر و  جغادک ثبت نام کنند. یا بنک به کنگان.
مدیر کل راه و شهرسازی در خصوص قیمت آن گفت:  تقریباً قیمت هر متر مربع این مسکن ۴/۵ تا ۵ میلیون تومان با زیربنای ۷۵ تا ۱۰۰ متر است، البته برای زنان سرپرست خانوار متراژ کمتر هم در نظر گرفته شده است.  دوره ساخت دو سال می باشد.
* مقاتلی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر نیز در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: در شهر عالیشهر تا کنون ۶ هزار و ۷۰۰ نفر ثبت نام کردند که متاسفانه بارگذاری اطلاعات تعداد زیادی از آنان  ناقص است، از طریق پیامک به اشخاص اعلام و درخواست شده که نسبت به مراجعه به سامانه و تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند. ولی زیر ۱۰۰ نفر مدارک خود را باراگذاری نموده اند به جز عالیشهر شهر،  شهرجدید ما در عسلویه است که پیشنهاد شد شهرهای عسلویه، نخل تقی، بیدخون و چاه مبارک برای عملیات ساخت هزار واحد مسکونی آمادگی داشته باشند.
* مقدم مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:  بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر مسئولیت اجرای پروژه ها را برعهده دارد، در حال حاضر در ۱۲ شهر استان بنیاد مسکن پروژه های اقدام ملی و طرح نهضت ملی مسکن همکاری دارد. در طرح اقدام ملی مسکن ۶۷۴ واحد در ۶  پروژه بین ۲ تا ۴۰ درصد  پیشرفت دارد.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر