علی رضا مقدم مدیر کل بنیاد مسکن استان بوشهر در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که در روز ۲۱ فروردین  به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) وافتتاح حساب ۱۰۰ برگزار شد  اظهار داشت: بنیاد مسکن یکی از نهادهای موثر در محرومیت زدایی است. از عملکرد این بنیاد از سال […]

 

علی رضا مقدم مدیر کل بنیاد مسکن استان بوشهر در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران که در روز ۲۱ فروردین  به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) وافتتاح حساب ۱۰۰ برگزار شد  اظهار داشت: بنیاد مسکن یکی از نهادهای موثر در محرومیت زدایی است. از عملکرد این بنیاد از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۹، مجموع ۱۰۰۸ میلیارد ریال قیر رایگان برای اجرای طرح‌ هادی در روستاهای استان بوشهر است. در سال ۱۴۰۰،  ۹۰۴ میلیارد ریال قیر رایگان تخصیص اعتبار شد، که معادل مجموع شش سال قبل می باشد.

 

مدیر کل بنیاد مسکن استان بوشهر بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ استان بوشهر از کمک های نقدی خیرین، ۱۱۸ میلیون تومان به حساب ۱۰۰ امام راحل واریز کردند، که بنیاد معادل آن را تزریق کرد، تا مجموعا برای محرومیت زدایی روستاها به کار رود. همچنین کمک های غیر نقدی این بنیاد معادل ۳۶۰ میلیون تومان ارزش ریالی جهت ساخت مسکن محرومین بوده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: بیش از ۲۳۰۰ متر مربع زمین در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به انجمن خیرین مسکن‌ساز واگذار شد که شامل یک قطعه زمین به مساحت ۴۰۰ متر به ارزش ۸۰ میلیون تومان در روستا و ۱۰ قطعه در شهر به ارزش ۸۸۰ میلیون تومان تبدیل به واحدهای مسکن شده است.

 

علی رضا مقدم تاکید کرد: از کارهای انجام شده در سطح استان بوشهر توسط انجمن خیرین، ۹۵۰ واحد  مسکونی در استان است.

 

وی همچنین بیان داشت: در سال  گذشته ساخت ۱۵۷۷ واحد در طرح نهضت ملی مسکن ویژه شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر شروع شد، و حدود ۹۶۲ واحد در سال ۱۴۰۱ در حال اخذ پروانه، تهیه نقشه و مطالعه زمین شناسی است که در مجموع ۲۵۳۹ واحد در سطح استان در حال ساخت است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر چنین گفت: مسکن شهری، در سه محور انجام می شود، که از ابتدای شکل گیری بنیاد تا پایان ۱۴۰۰ جمعا ۵۱۰ واحد مسکن محرومین در سطح استان احداث و تحویل داده شد.

 

در حوزه معاونت بازسازی و بهسازی مسکن روستایی، ۲۵ هزار و ۶۳۳ واحد مسکونی از سیل، زلزله و مناطق جنگی انجام شده

وی یادآور شد: در طرح  بازسازی و بهسازی از سال ۸۴  تا به امروز  ۳۷هزار و ۹۶۰ واحد از واحدهای استان بوشهر مقاوم سازی شده و از تسهیلات استفاده کرده‌اند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور ۵۰٪ که این میزان در بوشهر به ۵۸٪ رسیده است. شهرستان جم با ۷۷٪ ، دیلم ۶۵٪، گناوه ۶۴٪، دشتی ۶۰٪، عسلویه۵۸٪، دیر ۵۷٪، تنگستان ۵۵٪، دشتستان ۵۴٪ و مرکز استان و روستاهای آن با ۴۲٪ کمترین میزان مقاوم سازی را داشته اند. هدف گذاری دولت این است، که استان بوشهر، با کمک مردم و بانک‌های عامل به ۸۰٪ برسانیم. در این استان  تا کنون مجموعا تعداد ۴۲ هزار و ۷۹۶ واحد مقاوم سازی شده، و تعداد ۳۱ هزار و ۲۱۵ واحد غیر مقاوم است.

 

مقدم اظهار کرد:  در سال ۱۴۰۱ سهمیه استان بوشهر ۲۱۸۰  واحد با تسهیلات بانکی با نرخ سود ۵٪ در طرح بازسازی وبهسازی مسکن روستایی است، که بازپرداخت آن ۲۰ ساله و سفته و زنجیره‌ای است، و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تحت پوشش این طرح قرار دارند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  گفت: ۸۹درصد از روستاهای بوشهر از طرح هادی برخوردارند. کلا ۸۱۶ روستا در استان بوشهر وجود دارد که ۴۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند، و برای ۳۹۲ روستا طرح هادی انجام شده است.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر