نصیربوشهرآنلاین – قدرت رحیمی: انتخابات ریاست‌جمهوری با تمام فراز و فرودهایش به پایان رسید و با حضور حدود نیمی از مردمی که حق رأی داشتند، دکتر پزشکیان به عنوان چهاردهمین رئیس‌جمهور ایران انتخاب شد. رئیس‌جمهور مانیفست اجرایی حکمرانی در دولتش را نهج‌البلاغه‌ی مولا علی علیه‌السلام قرار داده است و این مهم در مناظره‌ها و سخنرانی‌هایش […]

نصیربوشهرآنلاین – قدرت رحیمی:

انتخابات ریاست‌جمهوری با تمام فراز و فرودهایش به پایان رسید و با حضور حدود نیمی از مردمی که حق رأی داشتند، دکتر پزشکیان به عنوان چهاردهمین رئیس‌جمهور ایران انتخاب شد. رئیس‌جمهور مانیفست اجرایی حکمرانی در دولتش را نهج‌البلاغه‌ی مولا علی علیه‌السلام قرار داده است و این مهم در مناظره‌ها و سخنرانی‌هایش به وضوح روشن بود.

مولا علی علیه‌السلام بعد از ۲۱ سال خانه‌نشینی و غصب امامتش، بعد از این که به حکومت می‌رسد با سه گروه مواجه می‌شود و اکنون نیز این سه گروه در عصر حاضر و به شیوه‌های مدرن‌تر در مقابل دکتر پزشکیان ایستاده‌اند. همان‌طوری که این سه گروه باعث شدند تا حضرت علی علیه‌السلام نتواند بیش از پنج سال حکومت کند و منجر به شهادت مظلومانه‌ی ایشان شد، اکنون نیز این سه گروه اگر چاره نشوند مشکلات زیادی برای دولت پزشکیان ایجاد خواهند کرد و پزشکیان نیز دچار شکست خواهد شد و این شکست جبران‌ناپذیر خواهد بود.

اول، ناکثین اولین کسانی بودند که با امام علی علیه‌السلام بیعت کردند؛ همان اصحاب جمل که از لحاظ روحیه پول‌پرستان بودند، صاحبان متاع دنیوی و طرفداران تبعیض که سخنان حضرت علی درباره عدل و مساوات بیشتر متوجه این جماعت بود. اکنون نیز گروهی رسیدن به قدرت را برای ثروت‌اندوزی بیشتر می‌خواهند، نه خدمت به مردم.

دوم، قاسطین دومین گروهی بودند که با امام بیعت کردند؛ همان اصحاب صفین. روح قاسطین روح سیاست، تقلب و نفاق بود. آنها کوشیدند تا بنیان حکومت و زمامداری علی علیه‌السلام را به دست خود گیرند. کسانی که با دورویی و نفاق فقط به متاع دنیا و دنیاطلبی فکر می‌کردند.

سوم، مارقین بودند که روحشان روح عصبیت‌های ناروا و خشکه مقدسی‌ها و جهالت‌های خطرناک بود. این گروه که همان خوارج نهروان بودند، در رکاب علی علیه‌السلام و به نفع آن حضرت نیز شمشیر می‌زدند ولی فریبکاری معاویه سبب شد بر امام خود شورش کنند و گروه سومی را تشکیل دهند که هم بر ضد امام و هم بر ضد معاویه بود. گرچه در جنگ نهروان علی علیه‌السلام آنها را متفرق کرد، اما سرانجام یکی از همین گروه او را به شهادت رساند. و علی علیه الاسلام قربانی مبارزه با زر و زور و تزویر شد همان کسانی که برای دنیا خواهی و دنیا طلبی منافع ملی را قربانی منافع شخصی کردند.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین