حسین نورانی‌نژاد قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت در پاسخ به این سوال که آیا حزب اتحاد ملت، از فعالیت در جبهه اصلاحات کنار کشیده است، گفت:   ?حزب اتحاد ملت اخیرا هیچ بحثی درباره استراتژی متفاوت در قبال جبهه اصلاحات نداشته و بخشی از گزارشی که امروز درباره تصمیم جدید  حزب اتحاد در این […]

حسین نورانی‌نژاد قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت در پاسخ به این سوال که آیا حزب اتحاد ملت، از فعالیت در جبهه اصلاحات کنار کشیده است، گفت:

 

?حزب اتحاد ملت اخیرا هیچ بحثی درباره استراتژی متفاوت در قبال جبهه اصلاحات نداشته و بخشی از گزارشی که امروز درباره تصمیم جدید  حزب اتحاد در این روزنامه (آرمان ملی) منتشر شده، صحیح نیست.

 

?دوره جدید جبهه اصلاحات هم هنوز تشکیل نشده تا در آن درباره انتخابات یا هر موضوع دیگری، بحث شود. در دوره پیشین هم حسب گزارش نماینده حزب در آن شورا، بحث انتخاباتی نشده بود و لذا این بخش از مدعاهای گزارش منتشر شده را باید گمانه‌زنی و شاید خواست‌های مستتر در آن دانست.

 

?فضای موجود در کشور و مسایل متعدد آن به نحوی است که کمتر کسی رغبتی به مباحث انتخاباتی دارد. در اکثریت جامعه هم بازخورد دفعی به چنین بحثی قابل پیش بینی است.

 

?در گذشته تنها مانع اصلی برای مشارکت انتخاباتی، نظارت استصوابی بود که اصلاح طلبان همواره در مواجهه با آن سعی می‌کردند به انتخابات معنا ببخشند اما امروز فضای سیاسی و اجتماعی کشور و ساختار حاکمیتی به نحوی شده که تصمیم گیری درباره انتخابات را تنها محدود به گشایش در نظارت استصوابی نمی‌کند. در واقع امروز فقط نهاد انتخابات نیست که نیاز به احیا دارد، بلکه درباره اثربخشی کافی نهادهای انتخاباتی مثل مجلس هم تردید و حرف‌های بسیاری هست.

 

?آیا امروز تنها نهاد قانونگذار مجلس طبق آنچه در قانون اساسی آمده، مجلس است؟ آیا آنچه بر سر اینترنت و فضای مجازی امده از کانال مجلس گذشته است؟ آن هم مجلسی که در یک انتخابات آنچنانی و بدون رقابت حداقلی لازم و به صورت یکسویه شکل گرفته و احدی نمی تواند ادعا کند که با برآیند سلایق و دیدگاه های موجود در کشور قرابت دارد.

 

?لذا نه ما هنوز در بین خیل موضوعات با اولویت بالاتر مانند مسائل و اعتراضات و زخم‌هایی که بر تن جامعه مانده و هر روز یکی از آنها وجدان بخش بزرگی از مردم را می‌آزارد فرصت و رغبت بحث انتخاباتی داشته ایم و نه درباره جبهه اصلاحات تصمیم تازه ای گرفته ایم و روال سابق پابرجاست.

 

?برآورد من از مجموعه اصلاح طلبان این است که اتفاقا اکثریت موثر آنها در شرایط موجود، دنبال انتخابات نیستند. چون در جامعه هم برای حل مسائل موجود، چندان کسی منتظر انتخابات نیست.

 

  • منبع خبر : راهبرد