به گزارش خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین، صالح رحیمی فرماندار بوشهر، روز چهارشنبه ۲۲ شهریور در بازدید اصحاب رسانه از شرکت ان جی ال خارگ اظهار داشت: اعتبار پروژه های امسال شهرستان بوشهر نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان است که در هفته دولت تعدادی از آن ها افتتاح یا کلنگ زنی شد. از جمله پروژه […]

به گزارش خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین، صالح رحیمی فرماندار بوشهر، روز چهارشنبه ۲۲ شهریور در بازدید اصحاب رسانه از شرکت ان جی ال خارگ اظهار داشت:
اعتبار پروژه های امسال شهرستان بوشهر نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان است که در هفته دولت تعدادی از آن ها افتتاح یا کلنگ زنی شد. از جمله پروژه های مهم استان سکوی نفتیp4 در شرکت صنعتی دریایی صدرا بوشهر است که ۹۵ درصد آن به دست مهندسین و تکنسین های ایرانی ساخته شده و بزودی روی میدان نفتی رشادت قرار می گیرد، این سکو توانمندی این را دارد که استحصال ۸ هزار بشکه نفت را تبدیل به ۸۰ هزار بشکه نفت کند.

 

رحیمی تاکید کرد: نباید بگذاریم دشمن با پاشیدن بذر یاس و نامیدی اندیشه جوانان ما را در دست بگیرد، و با فراخوان های شبکه های بیگانه مردم را دعوت کنند تا در روز ۲۵ شهریور به خیابان ها بریزند. هم این جا به همه شما ها قول می دهم در روز ۲۵ شهریور یک نفر هم به خیابان نخواهد آمد، و بازگشایی مدارس و دانشگاها با افتخار انجام می شود. مسلما دلیل دشمنی بیگانگان با ایران وحدت، همدلی، ایمان و اعتقاد به خدا و پیشوایان معصوم ما است. مردم کشور ایران با ایمانی راسخ و با حضور در مراسم اربعین ثابت کردند که در همه صحنه ها خواهند بود.

فرماندار بوشهر در خصوص شرکت ان جی ال افزود: عملیات اجرایی شرکت ان جی ال خارگ، جهت جمع آوری گازهایی که با سوختن آن در فلرها دود می‌شود، توسط نخبگان ایرانی در حال انجام است که به زودی به بهره برداری می رسد.

رحیمی افزود: تکمیل این طرح از سوختن روزانه ۶۰۰ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می کند. و افزون بر تولید محصولاتی مانند اتان، پروپان، پنتان، بوتان و گاز طبیعی، زنجیره ای ارزشمند از محصولات پایین دستی در این جزیره ایجاد می‌شود.


وی خاطر نشان کرد: در این طرح، گازهای همراه منطقه نفتی خارگ و سوزانده شدن گازهای مشعل به عنوان خوراک این کارخانه جمع آوری می شود. تا با سوزانده شدن گازهای همراه نفت در خلیج‌فارس از تولید سالانه چندین میلیون تن CO۲ وارد جو جلوگیری کند.


فرماندار بوشهر تصریح کرد: پروژه ان جی ال خارگ، پروژه ای ملی است که برای اولین‎ بار به صورت (BOT) از سوی بخش خصوصی اجرا می‌شود.

  • منبع خبر : اختصاصی نصیر بوشهر انلاین