نصیربوشهرآنلاین – بهرام نکیسا: امام حسین (ع) صدای مظلومان و عدالت خواهان و مصلحان تاریخ است . سیدالشهدا (ع) نماد بغض های فرو خورده ودرگلو مانده جامعه تشنه و مشتاق عدالت ، اخلاق و انصاف بود . آنهایی که در کربلا در برابر امام (ع) صف آرایی نمودند می دانستند که ایشان بر حق و سخنانش […]

نصیربوشهرآنلاین – بهرام نکیسا:

امام حسین (ع) صدای مظلومان و عدالت خواهان و مصلحان تاریخ است . سیدالشهدا (ع) نماد بغض های فرو خورده ودرگلو مانده جامعه تشنه و مشتاق عدالت ، اخلاق و انصاف بود .
آنهایی که در کربلا در برابر امام (ع) صف آرایی نمودند می دانستند که ایشان بر حق و سخنانش بر صراط قرآن است . اما چون شکم هایشان از لقمه های حرام پر شده بود و دست کشیدن از مفت و حرام برایشان سخت ، راه را بر امام بستند و برای به شهادت رسانیدن ایشان مسابقه گذاشتند .
امام حسین (ع) برای حرکت ماندگار و تاریخی خود نام اصلاح برگزیده است .
در جامعه ای که امام (ع) به شهادت رسید تنها ظواهر دین حاکم بود . دروغ ، تحجر ، جهل و دنیا طلبی بین حاکمان و خواص وابسته آنان رواج داشت . حقوق شهروندی نادیده گرفته می شد و توصیه ها و دستورات مهم دینی همچون امر به معروف و نهی از منکر ، برابری ، مساوات ، عدالت ، حق گویی و حق طلبی بشدت کمرنگ و یا فراموش گردیده بود . نشانه هائی از حقیقت دین اسلام که تأکید بر حفظ کرامت انسانی دارد در جامعه دیده نمی شد .
وای به حال جامعه ای که در آن به ظواهر دین اهمیت می دهد اما از مغز و اصل آن خبری نیست .
فساد فکری ، اخلاقی و مالی در تمامی ارکان و سطوح حکمرانی جامعه به نام دین ریشه دوانیده و همچنان رشد می نمود و گوشی برای شنیدن کلام حق در خصوص انحراف از دین خدا وجود نداشت . امام حسین (ع) در چنین شرایطی بیان فرمودند که جز ” اصلاح امت جدم ” قصد دیگری ندارم . امام (ع) در راه مبارزه و جنگ با فساد سیستمی به شهادت رسید.
آری فساد! فسادی که به تعبیر رهبری معظم انقلاب :” اژدهای هفت سر است “.
اگر حکمرانان ، کارگزاران ، رسانه ها ، نخبگان و مردم جامعه از این اژدهای هفت سر بی تفاوت و غافل شوند ، جامعه را می بلعد.
هر زمان در جامعه ای هنر گفتگو ، تحمل شنیدن سخن حق بین مردم ، مردم و حاکمان و بالعکس وجود نداشته باشد و یا از بین برود ، مقدمه بوجود آمدن فساد و استبداد خواهد بود .
هرگاه آنانی که انتظار می‌رود جلو رشد فساد در جامعه را بگیرند و با آن مبارزه کنند ، غفلت نمایند و یا خود به چرب و شیرین دنیا دلبند شوند ، فساد در جامعه ریشه می دواند و رشد می نماید .
پیام مصلحانه امام حسین (ع) نباید در جامعه و در ایام سوگواری ایشان کم رنگ و گم گردد .
بشریت ، بویژه جامعه ی ما محتاج امام حسین مصلح است نه امام حسین مظلوم ! هر چند که مظلومیت ، خود تاوان اصلاح گری است !!
ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش بر عموم مسلمانان ، شیعیان و آزادگان و علاقمندان به آن حضرت تسلیت باد.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین