◾آقای عباس کریمی مدیر عامل جدید این پتروشیمی که از دی ماه ۱۴۰۲ سکان این پتروشیمی را در دست گرفته در هفت ماه اخیر نتوانسته از خود عملکرد قابل قبولی ارائه دهد و فروش این پتروشیمی با افت زیادی همراه بوده است. سود خالص این پتروشیمی ۲۰ درصد کاهش داشته است که باعث کاهش سود […]

◾آقای عباس کریمی مدیر عامل جدید این پتروشیمی که از دی ماه ۱۴۰۲ سکان این پتروشیمی را در دست گرفته در هفت ماه اخیر نتوانسته از خود عملکرد قابل قبولی ارائه دهد و فروش این پتروشیمی با افت زیادی همراه بوده است. سود خالص این پتروشیمی ۲۰ درصد کاهش داشته است که باعث کاهش سود سهامداران این شرکت پتروشیمی گردیده در عین حال نیز حرف و حدیث های زیادی پیرامون ریخت و پاش ها و خرید هدایا از این پتروشیمی به گوش می رسد که در مطالب آینده به آن خواهیم پرداخت.

✅ پتروشیمی خارک تیر ماه بدی را نسبت به ماه قبل سپری نمود. شرکت در این ماه ۷۳۱ میلیارد تومان فروش را ثبت نمود که نسبت به ماه گذشته و تیر سال گذشته به ترتیب ۵۷% کاهش و ۳۰% کاهش داشته است.

✅ مبلغ فروش شخارک در دوره ۴ ماهه به ۴٫۰۸۵ همت رسیده است که افزایش ۱۳٫۱% نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است.

✅ تولید متانول شرکت نسبت به ماه گذشته ۱% کاهش داشته است اما فروش آن با رشد ۶۶% همراه بوده است. تولید LPG حدودا ۱۶% افزایش داشته است اما فروش آن ها حدودا ۹۳% افت داشته است.

افت فروش شرکت ناشی از افت شدید مقداری فروش LPG بوده است.

✅ شخارک متانول خود را در تیر ماه با نرخ ۲۷۵ دلار به ازای هر تن صادر نموده است که افزایش ۱۲% نسبت به خرداد داشته و نسبت به تیر سال گذشته ۴۳% افزایش داشته است. نرخ LPG شرکت نیز نسبت به ماه قبل و تیر سال گذشته ۷% افزایش و ۷۲% افزایش داشته است.

پتروشیمی خارک گزارش فعالیت_ماهانه (تیر_۱۴۰۳) دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۳/۰۴/۳۱

سال مالی منتهی به: ۱۴۰۳/۱۲/۳۰

⭕️کاهش (۵۷.۰۹) درصدی فروش تیر ۱۴۰۳ در مقایسه با ماه گذشته

⭕️کاهش (۳۰.۲۳) درصدی فروش تیر ۱۴۰۳ در مقایسه با تیر ۱۴۰۲

✅رشد ۱۳.۰۶ درصدی فروش ۴ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته

◾این عملکرد ضعیف پتروشیمی خارک در حالی است که نرخ فروش متانول در خرداد ماه ۱۰۴,۱۰۳,۸۱۶ ریال بود در تیرماه افزایش نرخ متانول به ۱۱۹,۱۷۰,۷۵۸ ریال نیز نتوانسته افت فروش این شرکت را جبران نماید.

◾نکته جالب اینجا است که با تبلیغات فراوان مدیرعامل این شرکت به عنوان مدیر پدیده صنعت پتروشیمی معرفی شده بودند.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین