تحلیل بنیادی شپدیس، حاکی از کاهش سطح تولید پتروشیمی پردیس در مردادماه سال جاری نسبت به ماه پیشین و مدت مشابه سال گذشته است. سطح تولید پتروشیمی پردیس از اردیبهشت‌ماه تا کنون، موفق به ثبت رقم بالاتری نشده و در روندی یکسان حرکت کرده است. پتروشیمی پردیس در مردادماه امسال، موفق به تولید ۴۷۰ هزار و ۳۴۷ تن […]

تحلیل بنیادی شپدیس، حاکی از کاهش سطح تولید پتروشیمی پردیس در مردادماه سال جاری نسبت به ماه پیشین و مدت مشابه سال گذشته است. سطح تولید پتروشیمی پردیس از اردیبهشت‌ماه تا کنون، موفق به ثبت رقم بالاتری نشده و در روندی یکسان حرکت کرده است.

شپدیس تولید

پتروشیمی پردیس در مردادماه امسال، موفق به تولید ۴۷۰ هزار و ۳۴۷ تن از محصولات خود شده است. بر این اساس، تناژ تولید شپدیس نسبت به ماه گذشته کاهش ۴٫۲ درصدی و افت ۳٫۲ درصدی را نسبت به مردادماه سال گذشته تجربه کرد.

مقدار فروش پتروشیمی پردیس ۷٫۵ درصد افت کرد

سطح فروش پتروشیمی پردیس در مرداد ۱۴۰۳، در ارتفاع ۳۰۱ هزار و ۱۳۰ تنی قرار گرفت. بر این اساس، می‌توان برخلاف بخش فروش، رشد ۹٫۸ درصدی را نسبت به میزان فروش تیرماه به این شرکت نسبت داد.

شپدیس فروش

با این وجود شپدیس موفق نشد به میزان تولید مرداد پارسال دست یابد. در رابطه با مقایسه میان تناژ فروش مرداد امسال و سال گذشته، می‌توان کاهش ۷٫۵ درصدی را در کارنامه شپدیس مشاهده کرد.

درآمد شپدیس با وجود تولید و فروش کمتر، رشد کرد

رشد دلار نیمایی (حواله دلار) در کنار نرخ فروش بالاتر، به پتروشیمی پردیس اجازه داده است تا با وجود کاهش سطح تولید و فروش نسبت به مردادماه سال گذشته، با ثبت درآمد سه هزار و ۷۶۲ میلیارد تومانی ۱۰٫۹ درصد بالاتر از درآمد شرکت در مردادماه پارسال قرار گیرد.

شپدیس درامد

گفتنی است رشد فروش شرکت نسبت به تیرماه، باعث شده تا درآمد یک ماهه شرکت نیز ۷٫۹ درصد بالاتر از درآمد ماه گذشته قرار گیرد.

  • منبع خبر : تجارت نیوز