تغییر و تحولات مدیریتی در شرکت پتروپارس و شرکت های زیرمجموعه طی سه سال اخیر در نوع خود عجیب بوده و نصب و عزل های کوتاه مدت در این شرکت، شرایط سختی را به وجود آورده است.   طی سه سال گذشته، آقایان مسعودی، بهاءالدین موسوی، شکرچیان، قلاوند، فرخ علیخانی و حالا ثقفی، سرپرستی یا […]

تغییر و تحولات مدیریتی در شرکت پتروپارس و شرکت های زیرمجموعه طی سه سال اخیر در نوع خود عجیب بوده و نصب و عزل های کوتاه مدت در این شرکت، شرایط سختی را به وجود آورده است.

 

طی سه سال گذشته، آقایان مسعودی، بهاءالدین موسوی، شکرچیان، قلاوند، فرخ علیخانی و حالا ثقفی، سرپرستی یا مدیریت این شرکت را برعهده داشتند.

نزدیک به یکماه از انتصاب ثقفی به عنوان سرپرست مدیریت پتروپارس میگذرد و هنوز مشخص نیست تکلیف مدیریتی این شرکت به کجا ختم خواهد شد. برخی از شنیده ها از طولانی شدن روند تایید صلاحیت سرپرست فعلی خبر می دهند و این امر را دلیلی بر عدم تایید مدیر عاملی وی میدانند و شایعه شده که راه دشواری برای دریافت تایید صلاحیت سرپرست فعلی این شرکت در پیش است.

در حالی سرنوشت مدیریتی این شرکت در هاله ای از ابهام است که پروژه های ملی و مهمی همچون توسعه میدان نفتی فروزان ، توسعه میدان گازی فرزاد بی، توسعه میدان نفتی آزادگان و…. در دست اجرا دارد.

 

تزلزل در زیرمجموعه های پتروپارس

این روند در زیرمجموعه های پتروپارس هم دیده می شود به طوری که شرکت «پتروپارس ایران» به عنوان یکی از شرکت های تابعه مهم از این روند مستثنی نبوده است. طی سه سال اخیر آقایان خسروی، طباطبایی و سعیدی بروجنی مدیرعامل این شرکت بوده اند و امروز در دست فردی به نام زمان است.

این تحولات سریع و بی پشتوانه در شرکتی که میلیاردها دلار پروژه در دست دارد، موجب شده تا سرعت پروژه ها بسیار کند شده و تقریبا تعطیل شده باشند.