مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات ۱۱ میلیون و ۷۱۵ هزار تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور خبر داد و گفت: ارزش این محصولات در ۵ ماه نخست امسال ۴ میلیارد و ۴۷۸ میلیون دلار است. علی سلیمانی یکی از ظرفیت‌های مهم صادراتی استان بوشهر را محصولات پتروشیمی دانست و اظهار […]

مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات ۱۱ میلیون و ۷۱۵ هزار تن محصولات پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر به خارج از کشور خبر داد و گفت: ارزش این محصولات در ۵ ماه نخست امسال ۴ میلیارد و ۴۷۸ میلیون دلار است.

علی سلیمانی یکی از ظرفیت‌های مهم صادراتی استان بوشهر را محصولات پتروشیمی دانست و اظهار کرد: در این راستا برای تسهیل در امر صادرات محموله‌های پتروشیمی گمرک تخصصی در منطقه پارس جنوبی ایجاد شده است.

وی به صادرات محموله‌های پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: در ۵ ماه نخست امسال صادرات محصولات مختلف پتروشیمی در ۱۰ حوزه انجام شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر ادامه داد: انواع گازهای مایع، متانول، پلی اتیلن، کود اوره گرانول، نفتا، رافینت، روغن پایه، آمونیاک، پلی استایرن، گوگرد گرانول از جمله محموله‌های صادراتی در گروه پتروشیمی است.

وی مجموعه محموله‌های صادراتی گروه پتروشیمی را ۱۱ میلیون و ۷۱۵ هزار تن دانست و اضافه کرد: ارزش این محصولات که نسبت به ۵ ماه نخست سال گذشته افزایش یافته ۴ میلیارد و ۷۷۸ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده است.

سلیمانی با اشاره به مجموع کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر در ۵ ماه نخست امسال خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۳ میلیون و ۲۱۵ هزار تن کالا تجاری به ارزش حدود ۵ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.