نصیربوشهرآنلاین: این روزها برگزاری همایش‌ها و رویدادهای رنگارنگ با عنوان‌های دهان پر کن رایج شده که به آفتی برای صنایع و مدیران آن تبدیل شده است این همایش ها و رویدادها در صنعت پتروشیمی کشور به علت وجود منابع گسترده مالی بیشتر به چشم میخورد. دراین مراسم‌ها معمولا بدون پشتوانه کارشناسی دقیق به برخی از […]

نصیربوشهرآنلاین:

این روزها برگزاری همایش‌ها و رویدادهای رنگارنگ با عنوان‌های دهان پر کن رایج شده که به آفتی برای صنایع و مدیران آن تبدیل شده است این همایش ها و رویدادها در صنعت پتروشیمی کشور به علت وجود منابع گسترده مالی بیشتر به چشم میخورد. دراین مراسم‌ها معمولا بدون پشتوانه کارشناسی دقیق به برخی از مدیران جوایزی اعطا می‌گردد به گونه ای که گاهی در یکسال سه تا چهار مدیرعامل مثلا جایزه مدیر عامل برتر را از چند رویداد مختلف دریافت می‌کنند حال آنکه مشخص نیست که این انتخاب ها توسط چه کسانی و با چه متر و معیاری انتخاب شده اند!
به تازگی پتروشیمی خارک با انتشار خبری اعلام نمود که از طرف دبیرخانه جایزه ملی وجدان محیط زیست در کسب و کار از نگاه مردم با اهدا لوح تقدیر و تندیسی از عباس کریمی مدیرعامل این پتروشیمی تقدیر به عمل آمده است.
حال اینکه این جایزه بر چه معیاری و بر اساس کدام نظرسنجی از نگاه مردم جزیره خارک به این پتروشیمی و مدیرعامل آن اهدا شده جای سوال دارد؟!
اما قضیه وقتی جالبتر می شود که با نگاهی به برگزار کننده این همایش مشخص می گردد این جشنواره توسط انجمن مردم نهاد محیط زیست شایان برگزار می شود که دفتر آن در تهران قرار دارد، در بخش اسپانسرینگ این جشنواره هر شخص حقیقی و حقوقی با پرداخت مبلغی پول میتواند لوح و تندیس این همایش را دریافت کند، نشانی را که با پرداخت مبلغی پول بتوان دریافت کرد ارزش و اعتبار آن پیشاپیش مشخص است.
شایسته است مدیران عامل پتروشیمی ها به جای وقت گذاشتن برای این جشنواره ها که با مبلغی پول می توان لوح و تندیس آن را دریافت کرد به ارائه خدمات واقعی زیست محیطی و مسوولیت اجتماعی خود به جامعه پیرامونی بیش از پیش بپردازند!

 

  • منبع خبر : نصیر بوشهر آنلاین