عملکرد شرکت پتروشیمی پارس در پنجمین ماه سال کام سهامداران را شیرین نکرد. بر اساس گزارش عملکردی ماهانه پتروشیمی پارس در مردادماه ۱۴۰۳، تناژ تولیدی شرکت در سطح ۲۸۲ هزار و ۳۶۷ تنی قرار گرفته است. این رقم، نسبت به حجم تولید تیرماه، با کاهش ۲۸ درصدی همراه بوده است. همچنین در مقایسه تناژ تولید […]

عملکرد شرکت پتروشیمی پارس در پنجمین ماه سال کام سهامداران را شیرین نکرد. بر اساس گزارش عملکردی ماهانه پتروشیمی پارس در مردادماه ۱۴۰۳، تناژ تولیدی شرکت در سطح ۲۸۲ هزار و ۳۶۷ تنی قرار گرفته است.

این رقم، نسبت به حجم تولید تیرماه، با کاهش ۲۸ درصدی همراه بوده است. همچنین در مقایسه تناژ تولید مرداد امسال با بازه مشابه در سال گذشته، حکایت از کاهش ۲۱ درصدی آن دارد.

 

کاهش سطح تولید پارس به بخش فروش نیز سرایت کرد

افت عملکردی پتروشیمی پارس، به کاهش سطح تولید خلاصه نمی‌شود. بر اساس گزارش این شرکت در مردادماه، تناژ فروش پارس در سطح ۲۹۵ هزار و ۹۹۱ تنی قرار گرفته است. بر همین اساس، افتی ۸٫۵ درصدی نسبت به حجم فروش تیرماه و همچنین مرداد ۱۴۰۲ در عملکرد شرکت مشاهده می‌شود.

 

روند صعودی درآمد پارس با وجود افت تولید و فروش ادامه یافت

کاهش چشمگیر سطح تولید و فروش پتروشیمی پارس، مانع تداوم روند صعودی درآمدی شرکت در سال ۱۴۰۳ نشد. نکته جالب توجه در کارنامه ماهانه این شرکت، رشد پیوسته درآمد شرکت در سال ۱۴۰۳ است. علت این اتفاق افزایش خزنده نرخ نیمایی دلار است. همچنین نرخ فروش شرکت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به همین خاطر درآمد هفت هزار و ۹۳۵ میلیارد تومانی پارس در مردادماه نسبت به بازه مشابه در سال گذشته، ۶۸ درصد افزایش یافته است.

همچنین ارتفاع درآمدی پارس در مقایسه با درآمد شرکت در تیرماه، ۵٫۳ درصد افزایش پیدا کرده است.