به گزارش نصیر بوشهر، در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران و خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گزارشی از پیشرفت‌های چشمگیر این مجموعه در سال‌های اخیر ارائه داد. ابراهیم احمدی با تأکید بر نقش مؤثر رسانه‌ها در انعکاس نیازهای آموزشی و انتقال صدای مردم اظهار داشت: […]

به گزارش نصیر بوشهر، در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران و خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گزارشی از پیشرفت‌های چشمگیر این مجموعه در سال‌های اخیر ارائه داد.
ابراهیم احمدی با تأکید بر نقش مؤثر رسانه‌ها در انعکاس نیازهای آموزشی و انتقال صدای مردم اظهار داشت: «در تمامی مراحل نوسازی، تلاش کردیم ارتباطی دو سویه با جامعه و رسانه‌ها داشته باشیم تا بتوانیم مدارس را بر اساس نیاز واقعی مناطق طراحی و اجرا کنیم.»
وی با بیان اینکه بوشهر برای دومین سال متوالی به‌عنوان استان پیشگام در نوسازی مدارس کشور معرفی شده است، افزود: «در سال ۱۴۰۱، سرانه فضای آموزشی استان ۵.۴۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز بود، اما این میزان اکنون به ۶.۵ متر رسیده و از میانگین کشوری نیز پیشی گرفته‌ایم.»
مدیرکل نوسازی مدارس بوشهر با اشاره به طرح‌های آتی این اداره‌کل تصریح کرد: «در دهه فجر ۱۴۰۳ با بهره‌برداری از پروژه‌های جدید، گامی بلند در افزایش سرانه آموزشی استان برداشته خواهد شد و هدف‌گذاری کرده‌ایم تا سال ۱۴۰۶، بوشهر به جایگاه نخست کشور از لحاظ فضای آموزشی برسد.»
به گفته احمدی، تحویل بیش از ۵۰۰ کلاس درس جدید در مناسبت‌هایی مانند هفته دولت و دهه فجر امسال، و تدوین سند توسعه مراکز پرورش فکری با الگوی طراحی بومی استان، از برنامه‌های مهم پیش‌روی این اداره‌کل است.
وی در ادامه، مطالعات جمعیتی را اساس برنامه‌ریزی ساخت مدارس در استان دانست و افزود: «هیچ پروژه‌ای بدون بررسی دقیق آغاز نمی‌شود و حتی در برابر فشارهای محلی برای ساخت مدرسه در نقاط غیراستاندارد نیز مقاومت کرده‌ایم.»
احمدی همچنین به مناطق با رشد جمعیتی بالا همچون کنگان، چغادک و شهر بوشهر اشاره کرد و گفت: «برنامه‌ریزی ما بر اساس پیش‌بینی جمعیت دانش‌آموزی در ۲۰ سال آینده صورت می‌گیرد تا پاسخگوی نیاز بلندمدت آموزشی باشیم.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: «مدرسه تنها یک ساختمان نیست؛ بلکه نقطه آغاز رشد اجتماعی و سرمایه‌گذاری انسانی است. نگاه ما به عدالت آموزشی، نگاهی فراتر از صرفاً تخصیص منابع مالی است.»