نصیربوشهر – اسماعیل بهبهانی: این روزها در بوشهر دارندگان خودروهای بنزینی با مشکلات عدیده ای دست به گریبانند. به نحوی که به هر تعمیر گاهی مراجعه کنیم تعداد زیادی اتومبیل را خواهیم دید که برای تعمیر موتور و دیگر ملحقات مرتبط با سیستم سوخت خودرو متوقف و صاحبان آنها در حال دوندگی هستند. کارشناسان معتقدند […]

نصیربوشهر – اسماعیل بهبهانی:

این روزها در بوشهر دارندگان خودروهای بنزینی با مشکلات عدیده ای دست به گریبانند. به نحوی که به هر تعمیر گاهی مراجعه کنیم تعداد زیادی اتومبیل را خواهیم دید که برای تعمیر موتور و دیگر ملحقات مرتبط با سیستم سوخت خودرو متوقف و صاحبان آنها در حال دوندگی هستند.

کارشناسان معتقدند این همه خرابی نتیجه توزیع بنزین بی کیفیت در استان بوشهر است که وقتی این بنزین وارد سیلندر میشود پس از متراکم شدن نمی تواند احتراق باکیفیتی داشته باشد و سوختن ناقص آن به موتور خودروها آسیب جدی وارد میکند.

تعمیرکاران مجرب هم خرابی انژکتور، «پمپ بنزین اتومبیل» و دیگر قطعات را ناشی از توزیع سوخت بی کیفیت توزیع شده در استان میدانند.

در خبرها آمده بود که حتی حکومت طالبان هم محموله پانصد هزار لیتری سوخت ارسال شده از ایران را بدلیل کیفیت پایین برگشت زده است.

درحالی که مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با ایسنا مدعی شده که« سوخت توزیعی جایگاه های سطح کشور در چهارمرحله کنترل شده و سوختی با کیفیت در کشور توزیع می‌شود»، مشکلات و گرفتاری های مردم چیز دیگری را مشخص می‌کند.

جایگاه داران سوخت هم با مشکلاتی مانند:

پائین بودن کارمزدو تناسب نداشتن هزینه جایگاه داری و درآمد آن، گرانی قطعات و لوازم مصرفی مورد نیاز دست و پنجه نرم می‌کنند و همچنین از واسطه گری زیاد در شبکه پخش فرآورده‌های نفتی که بلای جان آنهاست شاکی هستند.

مردم بوشهر در حالی براساس وعده های مسئولان دولتی و مدیران شرکت پخش فرآورده های نفتی منتظر توزیع بنزین یورو پنج هستند که بنظر می‌رسد سوخت یورو چهار هم که در سراسر کشور در حال توزیع است در بوشهر توزیع نمی‌شود.

 

 

ادامه مطلب را در روزهای آینده پیگیری بفرمایید.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر