?نماینده کارگران در شورای عالی کار:   ?در جلسه اخیر کمیته دستمزد کارگران برای تعیین رقم هزینه سبد معیشت به نتیجه نهایی نرسیدیم و بررسی‌های کارشناسی به جلسات بعدی موکول شد.   ?اطلاعات اقلام خوراکی از جمله مقدار مصرف آن از سوی کارشناسان انیستیتو تغذیه بیان شد. نماینده رفاه وزارت تعاون هم اطلاعاتی در […]

 

?نماینده کارگران در شورای عالی کار:

 

?در جلسه اخیر کمیته دستمزد کارگران برای تعیین رقم هزینه سبد معیشت به نتیجه نهایی نرسیدیم و بررسی‌های کارشناسی به جلسات بعدی موکول شد.

 

?اطلاعات اقلام خوراکی از جمله مقدار مصرف آن از سوی کارشناسان انیستیتو تغذیه بیان شد. نماینده رفاه وزارت تعاون هم اطلاعاتی در خصوص اقلام غیرخوراکی در محدوده شهری و استانی ارائه کردند ولی درباره میزان مصرف اختلاف نظرهایی با هم داریم که باید بررسی شود.

 

?اعتقاد کارگران این است که برای محاسبه سبد معیشت، ملاک باید تعداد نفرهایی باشد که مرکز آمار اعلام می کند. اما در همین زمینه نظرات مختلفی بیان شد.

 

?دستمزد باید با توجه به نرخ تورم و به‌‌گونه‌ای تعیین شود که کارگران بتوانند از پس هزینه‌های حداقلی زندگی خانوار بر بیایند، بنابراین برای ما سبد معیشت و محاسبۀ آن، اولویت اصلی است.

 

 

  • منبع خبر : جماران