🔸نماینده کارگران در شورای عالی کار:   🔹در جلسه اخیر کمیته دستمزد کارگران برای تعیین رقم هزینه سبد معیشت به نتیجه نهایی نرسیدیم و بررسی‌های کارشناسی به جلسات بعدی موکول شد.   🔹اطلاعات اقلام خوراکی از جمله مقدار مصرف آن از سوی کارشناسان انیستیتو تغذیه بیان شد. نماینده رفاه وزارت تعاون هم اطلاعاتی در […]

 

🔸نماینده کارگران در شورای عالی کار:

 

🔹در جلسه اخیر کمیته دستمزد کارگران برای تعیین رقم هزینه سبد معیشت به نتیجه نهایی نرسیدیم و بررسی‌های کارشناسی به جلسات بعدی موکول شد.

 

🔹اطلاعات اقلام خوراکی از جمله مقدار مصرف آن از سوی کارشناسان انیستیتو تغذیه بیان شد. نماینده رفاه وزارت تعاون هم اطلاعاتی در خصوص اقلام غیرخوراکی در محدوده شهری و استانی ارائه کردند ولی درباره میزان مصرف اختلاف نظرهایی با هم داریم که باید بررسی شود.

 

🔹اعتقاد کارگران این است که برای محاسبه سبد معیشت، ملاک باید تعداد نفرهایی باشد که مرکز آمار اعلام می کند. اما در همین زمینه نظرات مختلفی بیان شد.

 

🔹دستمزد باید با توجه به نرخ تورم و به‌‌گونه‌ای تعیین شود که کارگران بتوانند از پس هزینه‌های حداقلی زندگی خانوار بر بیایند، بنابراین برای ما سبد معیشت و محاسبۀ آن، اولویت اصلی است.

 

 

  • منبع خبر : جماران