در روزهای گذشته خبری به صدر لیست اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی وارد شده با این عنوان «آتش‌سوزی سریالی خودروهای ونزوئلایی به دلیل مصرف سوخت ایرانی»!   رسانه‌های داخلی به نقل از «یورو نیوز»، نوشته‌اند: چند هفته گذشته گزارش‌هایی به صورت روزانه مبنی بر آتش‌گرفتن ناگهانی خودرو‌ها در شهر «ماراکایبوی ونزوئلا» منتشر شده به […]

 

در روزهای گذشته خبری به صدر لیست اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی وارد شده با این عنوان «آتش‌سوزی سریالی خودروهای ونزوئلایی به دلیل مصرف سوخت ایرانی»!

 

رسانه‌های داخلی به نقل از «یورو نیوز»، نوشته‌اند: چند هفته گذشته گزارش‌هایی به صورت روزانه مبنی بر آتش‌گرفتن ناگهانی خودرو‌ها در شهر «ماراکایبوی ونزوئلا» منتشر شده به طوری‌که روزانه دست‌کم چهار خودرو در این منطقه دچار حادثه شده است.

 

در این بین، هرچند شرکت نفت دولتی ونزوئلا منکر هرگونه ارتباطی میان این آتش‌سوزی‌ها با کیفیت پایین بنزین می‌شود، اما «هوگو هرناندز رافالی» مدیرعامل اسبق شرکت نفت ونزوئلا از «بروز مشکلات پالایشگاهی» در مجموعه پالایشگاهی «پاراگوانا» خبر داد.

 

مجتمع «پاراگوانا» با ظرفیت ۹۰۰ هزار بشکه یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های نفت آمریکای جنوبی بوده که خبرگزاری «فارس» پارسال از امضای قرارداد ۴۶۰ میلیون یورویی احیای ظرفیت، بازسازی و نوسازی این پالایشگاه در قالب برنامه‌ای ۱۰۰ روزه جهادی توسط «شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران» خبر داده بود.

 

حالا این روزها با اوج گرفتن انگشت اتهامات به سمت شرکت‌های ایرانی به ویژه «شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران» چه در حوزه صادرات سوخت بی‌کیفیت و چه تعمیرات این مجتمع پالایشگاهی، اداره‌کل روابط عمومی وزارت نفت که این روزها باید از منافع کشور در برابر شایعات با شفاف‌سازی و درج اخبار واقعی و درست صبانت و حفاظت کند، دوباره روزه سکوت گرفته تا رسانه‌های غربی از این سکوت برای تحقیر هرچه بیشتر دستاوردهای صنعت نفت ایران استفاده کنند.

  • منبع خبر : انرژی نیوز