به گزارش نصیربوشهرآنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس ، عباسعلی کدخدایی رئیس پژوهشکده و عضو حقوقدان شورای نگهبان و مسؤول حقوقی پرونده ترور سردار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار فارس در جزیره خارگ اظهار داشت : جنایتی که توسط آمریکایی‌ها و ترامپ نسبت به شهید سرافراز ما حاج قاسم سلیمانی و همراهان عزیزشان […]

 

به گزارش نصیربوشهرآنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس ، عباسعلی کدخدایی رئیس پژوهشکده و عضو حقوقدان شورای نگهبان و مسؤول حقوقی پرونده ترور سردار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار فارس در جزیره خارگ اظهار داشت : جنایتی که توسط آمریکایی‌ها و ترامپ نسبت به شهید سرافراز ما حاج قاسم سلیمانی و همراهان عزیزشان صورت گرفت، لازمه آن این بود که پیگیری‌های مستمر و دقیق‌تری صورت بگیرد که خوشبختانه در داخل کشور پرونده هم از بعد حقوقی و هم از بعد کیفری در حال رسیدگی است و کیفر خواست هم آماده می‌شود و در حال مراحل نهایی آن هستیم.

وی با بیان اینکه دولت و قوه قضاییه عراق نیز پرونده را با توجه به صلاحیت مقامات قضایی پیش می‌برند، گفت: اقداماتی با کمک قوه قضاییه عراق و مقامات رسمی این کشور برای پرونده ترور حاج قاسم انجام شده که به زودی گزارشات آن اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار سلیمانی افزود: طبیعتا قضایای بین المللی مسیر و تشریفات خاص خودش را دارد و ما باید منتظر باشیم که این تشریفات انجام شود ولی پیگیری به صورت جدیت ادامه دارد. وزیر امور خارجه، رییس قوه قضاییه و معاون امور بین الملل این حوزه  همچنان پیگیر هستند و هر هفته جلسه‌ای با حضور کارشناسان دستگاه‌های مختلف برای رسیدگی به این موضوع داریم.

قانون انتخابات باید اصلاح شود

رئیس پژوهشکده و عضو حقوقدان شورای نگهبان و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: اصلاح  قانون انتخابات یک ضرورت است، چرا که قانون قدیمی است و نیازمند بازنگری است؛ به خصوص اینکه که سیاست کلی انتخابات از نظر مقام معظم رهبری چندین سال است ابلاغ شده است و باید این سیاست ها به مرحله اجرا در بیاید که مقدمه‌اش در مجلس شورای اسلامی است و امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانند قانون را به نحوی اصلاح کنند که هم شرایط مشارکت خوبی از سوی مردم داشته باشیم و هم شورای نگهبان و وزارت کشور بتوانند انتخابات شایسته‌ای در کشور اجرا کنند.

وی ابراز کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان خیلی دنبال این هستند که از رشد و پیشرفت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند. برخی که خسته می شوند ممکن است دیگر ناامید شده و از راه بمانند اما باید مراقب باشیم که فریب نخوریم؛ البته که ما باید صف فریب خوردگان را از عاملین و عامدین این اغتشاشات جدا کنیم.

  • منبع خبر : فارس