یک پرسش اساسی و مهم‌ در ذهن بسیاری از مردم بوشهر وجود داشته و دارد و آن این است که از صدها هکتار زمینهای آزاد شده در شهر بندری بوشهر که مدتهاست از زبان استاندار و دیگر مسئولین استانی به عنوان رزومه و یک‌ افتخار برای خود در بوق و‌ کرنای رسانه ای و فضای مجازی ، گوش فلک را شکافته است ؛ شنیده میشود. پرسش اساسی این است که آیا برای شهری که بشدت با کمبود سرانه بویژه فضای آموزشی ، دانشگاهی ، ورزشی ، فضای سبز و شهری و شهرداری روبروست از این میلیونها متر زمینهای آزاده شده ، سهم و سرانه ویژه ای در نظر و در طرح گنجانده شده و یا اینکه چون گذشتگان همه را به تجاری مسکونی و آپارتمان و پاساژ و کسب درآمد و ... اختصاص داده شده است.…

*آیا پاسخگویی هست.؟*

🔸🔸پیام مخاطب 🔸🔸


یک پرسش اساسی و مهم‌ در ذهن بسیاری از مردم بوشهر وجود داشته و دارد و آن این است که از صدها هکتار زمینهای آزاد شده  در شهر بندری بوشهر که مدتهاست از زبان استاندار و دیگر مسئولین استانی به عنوان رزومه و یک‌ افتخار برای خود در بوق و‌ کرنای رسانه ای و فضای مجازی ، گوش فلک را شکافته است ؛ شنیده میشود. پرسش اساسی این است که آیا برای شهری که بشدت با کمبود سرانه بویژه فضای آموزشی ، دانشگاهی ، ورزشی ، فضای سبز و شهری و شهرداری روبروست از این میلیونها متر زمینهای آزاده شده ، سهم و سرانه ویژه ای در نظر و در طرح گنجانده شده و یا اینکه چون گذشتگان همه را به تجاری مسکونی و آپارتمان و پاساژ و کسب درآمد و … اختصاص داده شده است.
در صورت عدم پیش بینی و توجه لازم و مهندسی به چنین دورنمایی ، تاوان چنین اشتباه غیر قابل جبران و ضرر و زیان در آینده به مردم بوشهر چه کسی و یا کسانی خواهند بود.
سرریز جمعیت چند ده هزار نفری فاقد فضای آموزشی ، فرهنگی ، ورزشی ، تفریحی ، بهداشتی و… اما نیازمند به موارد یاد شده آیا براستی بر دوش مردم شهر زیبای بندری بوشهر آوار و سرازیر نخواهد شد.!؟
اصلا این زمین‌ها را به چه کسانی و چگونه واگذار کرده و یا واگذار می‌کنند!؟
اگر این زمین‌های آزاد شده دولتی است که غیر از این نیز نمی‌تواند باشد پس واسطه ها و دلالان در این میان چکاره اند!؟
این زمینهای آزاد شده حق جوانان بوشهر و بوشهریهای فاقد زمینی است که هزاران سال است که به ارث از نیاکانشان به جای مانده و شرعا و عرفا و قانونی حق آنهاست.
این زمین‌ها را کجا ، چگونه و بدست و از طریق کدام ارگان و‌ نهاد حقوقی و قانونی و دولتی و یا محلی فراخوان و نام نویسی و به نرخ دولتی به کسانی که حق قانونی آنان است واگذار گردیده!؟
در پایان مراجع رسیدگی در ورود به این موضوع مهم و ضروری در جلوگیری از ضایع شدن و اجحاف بر شهروندان بوشهری بر عهده چه نهاد و سازمان و یا وزراتخانه ای میباشد.!!؟
https://chat.whatsapp.com/FASCcm7aKvj3piP1XKod70

  • منبع خبر : اختصاصی نصیر بوشهر انلاین