اجرای عملیات حدنگاری و صدور سند جزایر خارگو و خارک مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر : اجرای عملیات حد نگاری و صدور سند جزایر خارک و خارگو که از مصوبات وزارت نفت می باشد انجام شده است به گزارش پایگاه خبری نصیر بوشهر آنلاین، محمدرضا بزرگمهر، مدیر کل اداره ثبت اسناد و […]

اجرای عملیات حدنگاری و صدور سند جزایر خارگو و خارک

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر : اجرای عملیات حد نگاری و صدور سند جزایر خارک و خارگو که از مصوبات وزارت نفت می باشد انجام شده است

به گزارش پایگاه خبری نصیر بوشهر آنلاین، محمدرضا بزرگمهر، مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از سال ۱۳۷۰ که اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از فارس جدا شد، این اداره در ۴ حوزه، با ۱۴ واحد ثبتی، ۱۱ واحد شهرستان و ۳ اداره در کل استان استان بوشهر مشغول فعالیت است.

ایشان افزود: در استان بوشهر ۳۹دفتر ازدواج و ۲۷ دفترخانه طلاق وجود دارد

محمد رضا بزرگمهر در خصوص حریم ۶۰ متری دریا گفت: از دو هزار و ۹۱۲هکتار اراضی حریم ۶۰ متری دریا سند دوهزار و ۷۹۵ هکتار آن تثبیت و صادر شده است.

مدیر کل اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهراز سند دار شدن یک هزار و۶۷۲ هکتار از اراضی منابع طبیعی خبر داد و گفت: کل اراضی منابع طبیعی که در سامانه جامع املاک به ثبت رسیده است، یک هزار ۷۱۲ هکتار می باشد، که برای ۹۹ درصد آن معادل یک هزار و ۶۷۲ هکتار اراضی سند صادر شده است.

ایشان تصریح کرد: از ۴ هزار و ۲۸۷ هکتار اراضی پایگاه هوایی، دریایی، سپاه پاسداران در استان بوشهر به نمایندگی وزارت دفاع تعداد یک هزار ۴۳۲ سند صادر و ۱۵۰۰ فقره سند نیز هنوز صادر نشده است.

محمد رضا بزرگمهر خاطر نشان کرد: عملیات حدنگاری دستگاه های دولتی در اراضی ملی در حال پیگیری است و برای حدود ۵۰۰۰ هکتار اراضی دولتی اعتبار لازم گرفته شده است.

وی یادآور شد: در بحث اراصی منطقه آزاد و شهرک های صنعتی و جزایر اقداماتی صورت گرفته است، از سال گذشته تا پایان مهر ماه امسال حدود ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرک های صنعتی سند دار شده اند، همچنین برای ۲۶ هکتار از اراضی منطقه آزاد بوشهر جانمایی انجام شده که بعد از تثبیت نهایی اسناد صادر خواهد شد. اجرای عملیات حد نگاری جزایر خارگ و خارگو نیز که از مصوبات وزارت نفت می باشد انجام و اسناد آن صادر شده است.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین