استان بوشهر رتبه اول کشور در جذب ذکات و جشن عاطفه ها عباس روشن مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار نصیر بوشهرآنلاین اظهار داشت: در استان بوشهر ۴۰ هزار خانواده، معادل ۸۴ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد ۳۶ هزار نفر مستمری بگیراست، و ۲۰ […]

استان بوشهر رتبه اول کشور در جذب ذکات و جشن عاطفه ها

عباس روشن مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار نصیر بوشهرآنلاین اظهار داشت: در استان بوشهر ۴۰ هزار خانواده، معادل ۸۴ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد ۳۶ هزار نفر مستمری بگیراست، و ۲۰ هزار نفر زن سرپرست و ۱۶ هزار نفر مرد سرپرست می باشند.

ایشان افزود: ۲۲ هزار و ۵۹۴ هزار نفر سالمند تحت پوشش کمیته امداد استان است که ۱۴ هزار نفر در روستا و ۷ هزار نفر در شهر ساکن هستند.

روشن خاطر نشان کرد: یک هزارو ۹۰۹ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر مشمول بیمه می باشند، و ۴۵۲ نفر از مددجویان از پرداختی های این نهاد بیمه دریافت می کنند. همچنین حدود ۶ هزارو ۶۷۰ نفر از مددجویان از خدمات درمانی بهره مند و یک هزارو ۲۳۶ نفر نیز از خدمات حمایتی جهیزیه برخوردار شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از استقبال خوب هم استانی ها در امر ذکات خبر داد و گفت: استان بوشهر از مبلغ جذب ۵ میلیون تومان سال ۱۳۹۶، اکنون به جذب مبلغ ۱۳۸ میلیارد تومان رسیده است و رتبه اول کشوری را دارد.

روشن یادآور شد: استان بوشهر با جمع آوری ۱۹۷ میلیارد ریال رتبه اول جشن عاطفه ها را به خود اختصاص داد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: با مشارکت هم استانی ها هفت هزارو ۸۶۲ نفر یتیم و محسنین از خدمات حمایتی بهره مند شدند که تعداد یک هزارو ۹۳۷ نفر از آن ها یتیم می باشند.

وی افزود: امسال ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای استان بوشهر پیش بینی گردید، که تاکنون ۶۸درصد این رقم جذب شده است و بالاترین میانگین کشوری را به خود اختصاص داده است.

ایشان در خصوص دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد گفت: ۱۴ هزارو ۲۳۸ دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر است، در سال تحصیلی جاری ۱۳ هزار بسته به پنج هزارو ۴۵۰ نفر دانش آموز اعطا شد و ۲ هزارو ۳۱۰ نخبه و ۷۸۰نفر دانشجو و طلبه از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند شدند.

روشن همچنین از واگذاری سه هزارو ۷۸۱ کالای ضروری شامل یخچال ، کولر ، آب گرمکن و سایر اقلام به مددجویان در سال جاری خبر داد.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین