مدیر کل شیلات استان بوشهر : استان بوشهر قطب ابزی پروری کشور است   عقیل امینی مدیر کل شیلات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین اظهار داشت: آغاز آبزی پروری در استان بوشهر به سال ۱۳۷۴ برمی گردد،و با مدد الهی اکنون استان بوشهر قطب‌ آبزی‌پروری کشور است. ایشان افزود: در آب […]

مدیر کل شیلات استان بوشهر :

استان بوشهر قطب ابزی پروری کشور است

 

عقیل امینی مدیر کل شیلات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین اظهار داشت:
آغاز آبزی پروری در استان بوشهر به سال ۱۳۷۴ برمی گردد،و با مدد الهی اکنون استان بوشهر قطب‌ آبزی‌پروری کشور است.

ایشان افزود: در آب های استان زیستگاه‌های مصنوعی برای تقویت ذخایر آبزیان ایجاد و یکهزار و ۸۳۰ سازه بتنی در دریا مستقر شده است.

امینی خاطر نشان کرد: از مهم ترین فعالیت های شیلات استان،توسعه اسکله های صیادی بنادر نخل تقی، جفره، سیراف، شیرینو، عسلویه و…، تجهیز آن ها به سیستم های اطفا حریق و ساماندهی قایق های بدون مجوز است

مدیر کل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: هفت هزار و ۴۸۹ هکتار از مزارع میگو استان در سال آینده زیرکشت می رود و پیش بینی می شود تولید میگو در سال آینده به ۴۷ هزار تن برسد.

امینی از ۱۶ مزرعه پرورش ماهی در قفس در آب‌های استان خبر داد و گفت: در استان ۱۶ مزرعه دارای پروانه فعال می باشند، که ظرفیت اسمی آنها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن است، وتاکنون یکهزار و ۳۰ تن برداشت داشته اند، که البته برخی از قفس‌ها به خاطر نبود بچه‌ماهی خالی است.

وی یادآور شد: در استان بوشهر جلبک، صدف خوراکی، کرم نرئیس، زالو و ماهی‌های زینتی نیز تولید می شود.

مدیر کل شیلات استان بوشهر تعداد قایق و لنج های مجوز دار استان را چنین اعلام کرد: در استان بوشهر حدود یک‌هزار و ۴۷۴ قایق، پانصد و ۴۶ لنج و ۲۱ فروند کشتی مجوز دار موجود می باشد.

امینی خاطر نشان کرد: در سال جاری ۵۳ شناور به دلیل صید غیرمجاز توقیف شده ند که ۳۶ شناور مربوط به صید ترال بوده است

ایشان تأکید کرد:هیچ شناور خارجی در آب‌های استان فعال نیست.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین