اعتبار مصوب پروژه بزرگراه بوشهر – دیر ۷۲۰ میلیارد تومان احمد محمدی زاده، استاندار بوشهر در نشست با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین در خصوص اتمام بزرگراه بوشهر- دیر گفت: پیمانکار این بزرگراه که یکی از جاده های پر تردد ساحلی بوشهر است قرار گاه خاتم بود، از سال ها […]

اعتبار مصوب پروژه بزرگراه بوشهر – دیر ۷۲۰ میلیارد تومان

احمد محمدی زاده، استاندار بوشهر در نشست با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار نصیر بوشهر آنلاین در خصوص اتمام بزرگراه بوشهر- دیر گفت: پیمانکار این بزرگراه که یکی از جاده های پر تردد ساحلی بوشهر است قرار گاه خاتم بود، از سال ها پیش کار آن شروع شد و به دلیل نداشتن منابع مالی رها گردید.

وی افزود: اعتبار جذب شده این پروژه ۷۲۰ میلیارد تومان است که در دو مرحله ۶۰۰ و ۱۲۰ میلیارد تومان مصوب شد.

محمدی زاده خاطر نشان کرد: در نشست هایی با پیمانکار پروژه انجام شد، پیمانکار تشریح و کارگاه در دلوار پشت جائینک مستقر گردید، با اعتبار جذب شده ۲۵ کیلومتر از جاده در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، قطعات بعدی هم بعد از ان تکمیل خواهد شد.

استاندار بوشهر در پاسخ به سوال نصیر بوشهرآنلاین درخصوص مطالعات انجام شده آزاد راه شیراز – بوشهر در زمان استانداری سالاری و این که چه زمانی عملیات اجرایی این پروژه شروع می شود اظهار داشت: مطالعات آزاد راه شیراز- بوشهر از سال ها پیش شروع شده اما؛ هنوز کامل نیست، در حال تکمیل و اصلاح آن هستیم، با پیگیری های فراوان مذاکراتی انجام شد، با گفتمان زمینه ای فراهم شد تا با رئیس جمهور در سفر به استان فارس و افتتاح آزاد راه شیراز به اصفهان در این مورد صحبت شود تا این راه به بوشهر هم ادامه یابد.

محمدی زاده متذکر شد: رئیس جمهور با اگاهی از اهمیت این بزرگراه، تاکید کردند که باید دریای بوشهر از طریق بزرگراه به دریای بندر انزلی وصل شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: نتیجه پیگیری ها مصوبه ای شد که داریم، اعتبار جذب شده این پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان می باشد، قرار بر این است که قطعه ای از استان فارس که قطعه ۸ اصفهان به شیراز و اول شیراز به بوشهر به طرف خان زنیان است شروع شود و قطعه ای در بوشهر نیز حمایت گردد. پیمانکار قطعه بوشهر هنوز مشخص نشده است، به دنبال این هستیم تا سازوکاری فراهم شود که معادل هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کار کنند ، ۶۰۰ میلیارد تومان آن نقدا پرداخت شود و مابقی را از محل تهاتر زمین و خدمات دیگر پرداخت صورت گیرد. وضعیت راه آهن را روزانه پیگیری می کنم.

محمدی زاده در ادامه گفت: ۹۹.۹ درصد از کل منابع عمرانی استان جذب شده، در صورتی که بعضی از استان ها تا پنج هزار میلیارد ریال اعتبار آنها برگشت داشته است، در این رابطه امروز کسی را به عنوان متخلف ندارم که معرفی کنم.

استاندار بوشهر اعلام کرد: از ۸۱ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال مصوبات سفر دوم دولت به استان بوشهر، ۵۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تعهد نفت و مابقی تعهد سازمان برنامه و بودجه است.

وی از افزایش ۶۱۰ تخت بیمارستانی خبر داد و گفت: در کشور به ازا هر یک هزار نفر ۱.۷ تخت بیمارستانی است،که در استان بوشهر به ازا هر یک هزار نفر، ۱.۲ تخت است، برای جبران این کمبود افزایش ۶۱۰ تخت بیمارستانی آغاز شده است.

استاندار بوشهر متذکر شد: وضعیت تجهیزات پزشکی استان بوشهر در شرایط مطلوبی قرار ندارد که با پیگیری انجام شده از ۸۱ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال مصوبه سفر دوم دولت سیزدهم به این استان، در شورای برنامه ریزی استان مصوب شد، فرمانداران استان موظف شدند که تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی و بیمارستان ها فراهم کنند.

استاندار بوشهر از ساخت و بهره برداری ۳ بیمارستان خصوصی در آینده نزدیک در استان خبر داد و گفت: فعالیت دو بیمارستان شروع شده است و یک بیمارستان دیگر نیز به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

محمدی زاده اظهار داشت: سهم ۵۰ درصدی استخدام استان بوشهری در ۱۰ سال گذشته، در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ها که رها شده بود که با پیگیری های انجام شده بود، با پیگیری ها و برگزاری چهار آزمون استخدام صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در جنوب استان بوشهر عملی شد.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین