بنیاد مسکن استان و شهرستان ها سیستمی و اصلاح شود. در هفته گذشته در رسانه ها انتقادات تندی در مورد عملکرد بنیاد مسکن شهرستان جم و نحوه پاسخگویی سنتی مدیریت آن به مردم نوشته شد،به دنبال آن از اوضاع اسفبار مدیریت بنیاد مسکن سایر شهرستان های استان مطالبی از شهروندان در نصیر بوشهر بیان شد […]

بنیاد مسکن استان و شهرستان ها سیستمی و اصلاح شود.

در هفته گذشته در رسانه ها انتقادات تندی در مورد عملکرد بنیاد مسکن شهرستان جم و نحوه پاسخگویی سنتی مدیریت آن به مردم نوشته شد،به دنبال آن از اوضاع اسفبار مدیریت بنیاد مسکن سایر شهرستان های استان مطالبی از شهروندان در نصیر بوشهر بیان شد و در گروه‌های مجازی بسیار باز ارسال گردید که می توان عمق ناراحتی مردم را از وضعیت پاسخگویی و صدور پروانه و رسیدگی به امور مردم در واحدهای بنیاد مسکن استان و شهرستان نتیجه گرفت.
مدیریت شهرستان جم انسان خوب و متعهدی است اما از واحد حراست به این مدیریت رسید و اصلا چیزی از مدیریت سیستمی،کار با نرم افزار،مدیریت دولت الکترونیک و….چیزی متوجه نمی شود،خیال می‌کند با سرکشی به روستاها مسکن ساخته می‌شود!عین بسیاری از دولتمردان،تفاوت صدور مجوز برای دو طبقه و چهارطبقه را اصلا متوجه نمی شود و خیال می‌کند اگر ساختمان از دو طبقه بالاتر رود در طبقه چهارم جن پیدا میشود و تهاجم فرهنگی صورت می گیرد.
اصلا چشم اندازی از آینده زمین و مسکن در ذهن ندارد که محدودیت زمین و گرانی آن باید با بلندمرتبه سازی جبران شود،هیچ اعتقادی به کار سیستمی خودش و تیمش ندارند،مردم اکثرا در راهروی ساختمان قدیمی بنیاد مسکن شهرستان آواره جهت گرفتن امضا و استعلامات هستند،پس این دولت الکترونیک چه زمانی به بنیاد شهرستان جم میاد فقط خدا می داند و بس!
خدمت مدیریت بنیاد مسکن شهرستان جم عرض کنم که پولهایی که از مردم گرفته می‌شود و یا بابت نقشه و بقیه امور مردم را مجبور به یک نقشه کش خاص می کنید،همه و همه خلاف قانون است.
تمام امور مردم باید سیستمی و بدون مراجعه حضوری باشد،باید از صدور پروانه فوری برای مردم استقبال کنید نه هر روز به یک بهانه و دنبال یک استعلام آنها را سرگردان نمایید،مردم به اندازه کافی مشکلات اقتصادی دارند که دیگر شما با سرگردان نمودن آنها را عصبی نکنید.
راه حل:سیستمی کردن کارها و صدور پروانه فوری.
تغییر کاربری زمین ها بدون فوت وقت و اجرای کوچه و خیابان.
سهل الوصول نمودن وام برای مردم
پاسخگویی به مردم و صدور پروانه با کمک بخشداری و دهیاری ها در یک فرم.
عدم اجبار مردم برای رفتن به یک دفتر نقشه کشی
مردم منتظرند کارها به روز و در اسرع وقت انجام شود و احترام به وقت مردم گذاشته شود.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین