حیات دوباره تعاونی مسکن آسمان لیان بوشهر عبدالرضا حق پرور، در نشست خبری هیئت مدیره و مدیر عامل تعاونی مسکن آسمان لیان با اصحاب رسانه اظهار داشت: قرداد کنونی تعاونی مسکن آسمان لیان ۵۵۲ واحد است که در قالب ۳ مجتمع ۶ بلوکی یعنی۳۱۲ واحد در فاز یک و ۲۲۴ در فاز دو است […]

 

حیات دوباره تعاونی مسکن آسمان لیان بوشهر

عبدالرضا حق پرور، در نشست خبری هیئت مدیره و مدیر عامل تعاونی مسکن آسمان لیان با اصحاب رسانه اظهار داشت: قرداد کنونی تعاونی مسکن آسمان لیان ۵۵۲ واحد است که در قالب ۳ مجتمع ۶ بلوکی یعنی۳۱۲ واحد در فاز یک و ۲۲۴ در فاز دو است که دارای دو مجتمع می باشد.

مدیر عامل تعاونی مسکن آسمان لیان از وقفه چندین ساله در امر ساخت و ساز واحدهای مسکونی تعاونی مسکن آسمان لیان خبرداد و گفت: وقفه چندین ساله  به دلایل مختلف صورت گرفته است، که با اعتماد سازی هیئت مدیره جدید و رفع موانع و مشکلات تا پایان سال شاهد افتتاح و بهره برداری از ۱۰۴ واحد در فاز یک که بخشی از مراحل ساخت آن از قبل انجام شده و رها گردیده بود خواهیم بود.

حق پرور تصریح کرد: ۱۰۴ واحد دیگر نیز در مجموعه شهید مبارکی با متراژهای ۱۰۵، ۱۱۵، ۱۳۰، و ۱۵۰ در ۴ بلوک ۱۶ واحدی و ۲ بلوک ۲۰ واحدی تا مهرماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل تعاونی مسکن آسمان لیان همچنین از بهره برداری ۱۱۲ واحد در فاز دو مجتمع در سال آینده خبر داد و گفت: با همت اعضای هیئت مدیره و پیمانکاران و حمایت مسئولین محترم ان شاالله از مهرماه سال آینده هر ۶ ماه شاهد افتتاح یکی از مجتمع ها خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به طولانی شدن احداث واحدها عده ای از اعضا خسته شده بودند و برای تسویه حساب اعتراضاتی داشتند که با مراجعه به  اتاق تعاون و سپری کردن مراحل قانونی نهایتا رای تجدید نظر صادر گردید و قرار بر این شد که مالکین هر واحد مابقی پول واحد را برابر قانون و اساسنامه شرکت پرداخت کنند و واحدهای خود را تحویل بگیرند.

علی رضا زارع مهذبیه رئیس هیئت مدیره تعاونی مسکن‌ آسمان لیان گفت: قرار بر این بود که پروژه  مسکن آسمان لیان در سال ۱۳۹۷ به اتمام برسد، اما متاسفانه بخاطر ضعف مدیریتی و  نگاه بالا به پائین آنان و عدم توانایی پیمانکار این مهم انجام نپذیرفت و با طرح شکایت در سال ۱۳۹۹ پس احراز تخلف هیئت مدیره اسبق، با حکم دادگاه هیئت مدیره قدیم عزل شدند و در آبان ۱۴۰۰ با رای اکثریت،  اعضای هیئت مدیره جدید انتخاب گردیده و شروع به کار کردند.

رییس هیئت مدیره تعاونی مسکن آسمان لیان اظهار داشت: افتخار امروز ما این است که با انتخاب مدیرعامل توانمند و آگاه به کار بحمدالله پروژه به خوبی در حال پیشرفت است و امر ساخت و ساز با وضعیت مطلوب و مناسبی روند رو به پیشرفت خود را طی می‌کند همچنین خرسندیم که با تلاش تیم زبده حقوقی به تخلفات قبل رسیدگی شده و پرونده جرائم و تخلفات هیئت مدیره سابق در حال پیگیری است و بدهی ها پرداخت گردیده و این پروژه در قالب نهضت ملی مسکن ادامه حیات است.

ایشان در خصوص توقف تعاونی گفت: این تعاونی مسکن از سال ۱۳۸۶ با پروژه ۲۸ واحدی عالیشهر با نام دیگری کار خود را در زمینه احداث مسکن شروع کرد،و در سال ۱۳۹۰  تعاونی تغییر نام یافت و با نام تعاونی مسکن آسمان لیان ادامه فعالیت داد،  و پروژه ۶۳۲ واحدی خود رادر محدوده محلات جنوبی و مجاور بیمارستان امیرالمومنین (ع) نیروی هوایی آغاز  و شروع به عضوگیری کرد.

زارع مهذبیه خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه بنا بود که در سال ۱۳۹۷ واحدها به اعضا تحویل داده  شود، اما بنا به دلایل مختلف و در مجموع به علت سوء مدیریت پروژه به اتمام نرسید و اعضا ماندند و ۵۳۶ واحد احداث شده نیمه تمام.

وی افزود:  بالاخره در سال ۱۳۹۹ با پیگیری اعضا و بررسی پرونده‌های ایجاد شده توسط دستگاه محترم قضا، هیئت مدیره ناکارآمد منعزل گردید و با حکم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سه نفر از اعضا به عنوان هیئت مدیره موقت جهت اداره و ادامه امور منصوب گردیدند.

رییس هیئت مدیره تعاونی مسکن آسمان لیان یادآور شد: با توجه به مقاومت هیئت مدیره معزول و عدم تحویل تعاونی به هیئت مدیره انتصابی، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با استفاده از اختیار قانونی خود برای بار دوم سه نفر از اعضا را به عنوان هیئت مدیره موقت منصوب نمود. علی رغم عدم تحویل تعاونی توسط هیئت مدیره‌ای که با رای دادگاه عزل شده بودند بالاخره هیئت مدیره انتصابی موقت دوم به وظیفه خود عمل کرد و مجمع عمومی تعاونی را برگزار نمود و با برگزاری انتخابات سه نفر از اعضا به عنوان هیئت مدیره جدید توسط اعضا انتخاب شدند.

ایشان تاکید کرد: در اواخر سال ۱۴۰۰ منتخبین اعضا به عنوان هیئت مدیره جدید شروع به فعالیت نموده و فرایند تحویل و تحول تعاونی آغاز گردید اما باز هم کار شکنی‌های هیئت مدیره منعزل قدیم ادامه پیدا کرد  و تعاونی همچنان به نحو شایسته به منتخبین مردم تحویل داده نمی‌شد.این در حالی است که تعاونی در مجموع تنها چیزی حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اعضا همچنان چشم انتظار تکمیل واحدهایشان بودند.

  • منبع خبر : نصیر بوشهر انلاین