کارشناس صداوسیما می‌گوید: در سال‌های گذشته اصلا سابقه نداشته،  کشور به سمتی برود که برای تولید مرغ، ماهیانه تا ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی کنند؛ عدد خیلی بالایی است. همواره بین ۹۰ تا ۱۱۰  میلیون قطعه جوجه‌ریزی می‌شود. بخشی از آمار اعلامی فیک و اغراق آمیز است؛ با این آمار اعلامی، یعنی مازاد نیاز کشور تولید […]

کارشناس صداوسیما می‌گوید: در سال‌های گذشته اصلا سابقه نداشته،  کشور به سمتی برود که برای تولید مرغ، ماهیانه تا ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی کنند؛ عدد خیلی بالایی است. همواره بین ۹۰ تا ۱۱۰  میلیون قطعه جوجه‌ریزی می‌شود. بخشی از آمار اعلامی فیک و اغراق آمیز است؛ با این آمار اعلامی، یعنی مازاد نیاز کشور تولید داریم! اما افزایش قیمت مرغ به چه دلیل است؟ اختلاف آمار واقعی و آمار فیک  و تقاضایی که وجود دارد.

🔹 نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی مردادماه امسال با اشاره به افزایش جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی گفته بود:در تیر ماه میزان جوجه‌ریزی به ۱۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه رسید و در مرداد ماه نیز دست‌کم ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی خواهیم داشت.

🟣سوال پیش آمده اینجاست، که مسئولان #وزارت_جهاد_کشاورزی چه اقدامی برای برطرف کردن نیاز بازار و پر رونق کردن سفره مردم انجام داده‌اند؟ جز اینکه نتیجه عملکردشان، کاهش آمار سرانه مصرف گوشت قرمز به کمتر از سه کیلوگرم  بوده و با ادامه این روند در سال‌های آینده، گوشت قرمز به طور کلی از سفره مردم حذف خواهد شد.

  • منبع خبر : عصر فوری