پیشتازی ارابه مرگ درمحور ساحلی تنگستان محور ساحلی تنگستان واقع در ۳۵ کیلومتری مرکز استان هر روز شاهد وقوع تصادفات خونین است و این تصادفات تا زمانی که استانداردهای ایمنی جاده جدی گرفته نشوند ادامه خواهد داشت. وضعیت نامناسب جاده و وجود نقاط حادثه خیز و عدم تناسب حجم ترافیک با ظرفیت جاده( جاده روستایی) […]

پیشتازی ارابه مرگ درمحور ساحلی تنگستان

محور ساحلی تنگستان واقع در ۳۵ کیلومتری مرکز استان هر روز شاهد وقوع تصادفات خونین است و این تصادفات تا زمانی که استانداردهای ایمنی جاده جدی گرفته نشوند ادامه خواهد داشت.
وضعیت نامناسب جاده و وجود نقاط حادثه خیز و عدم تناسب حجم ترافیک با ظرفیت جاده( جاده روستایی) سهم بالایی در وقوع تصادفات این محور به خود اختصاص می دهد.

علی‌رغم آمار بالای فوتی‌ها و معلول شدن تعداد زیادی از افراد سانحه دیده منطقه، تا کنون اقدام در خور و شایسته‌ای توسط متولیان امر صورت نگرفته است .
در این راستا با وجود تکالیف و الزامات قانونی دستگاه‌های اجرایی متولی مبنی بر اصلاح وحذف نقاط حادثه خیز جاده ای، در پی بی‌تحرکی وخاموشی دستگاه‌های نظارتی در این زمینه، کماکان این محور از مردم منطقه تلفات جانی می‌گیرد.
از سوی دیگر شورای برنامه‌ریزی و توسعه و شورای ترافیک استان وظایفی مشخص در این زمینه بر عهده دارند. کارکرد هر دو شورا سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تجزیه، تحلیل آمار و اخذ تصمیم پیرامون توسعه زیرساخت‌های توسعه استان وساماندهی وضعیت ترافیکی استان است ولی از خروجی جلسات هر دو شورا در زمینه توسعه زیرساخت ها وبرنامه ریزی کاهش حوادث جاده ای برنامه ای دیده نمی‌شود.
همه می‌دانیم که هرساله از منابع مختلف، اعتباراتی در سطح ملی و استانی و از محل کمک‌های مسئولیت‌های اجتماعی نفت و گاز جهت اجرا و تکمیل پروژه‌هایی در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. ولی اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز از جمله وضعیت نامناسب این محور در دستور کار قرار نمی‌گیرد.
در سطح استان و شهرستان نیز جز احداث دست‌انداز و سرعت‌گیر عملکرد قابل توجهی از دستگاه‌های متولی شاهد نیستیم.
علاوه بر این با عنایت به این‌که در احکام بالادستی و قوانین برنامه توسعه پنج ساله و قوانین بودجه سنواتی، متولیان امر و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مکلف به انجام اقداماتی در جهت کاهش حوادث و آمار تلفات جاده‌ای هستند، در این زمینه عملکرد قابل قبولی از سوی دستگاه‌های مسئول و پیگیری نماینده مجلس مشاهده نمی‌شود.
نتیجه اینکه در سطح استان پروژه‌های عمرانی مهم در گذشته به سرانجام رسیده است و تامین منابع برای این مهم به آسانی قابل حصول است و این مهم نیازمند اراده و برنامه ای جامع از سوی تصمیم گیران ومتولیان امر است.

  • منبع خبر : اختصاصی نصیر بوشهر انلاین