بسمه تعالی مهرماه آغاز ماه مهربانی ها مجیدغاله اول مهرماه آغاز زنگ مهربانی وآغاززنگ شکوفائی دانش اموزا ن مدارس است که شروعی دوباره بر فعالیتها وتلاش های مضاعف خانواده هاست که در جامعه طنین انداز شده ، فراگیرا نی که بعد ازچند ماه استراحت اجباری تابستانی که خستگی سال تحصیلی قبل را از تن به […]

بسمه تعالی
مهرماه آغاز ماه مهربانی ها
مجیدغاله
اول مهرماه آغاز زنگ مهربانی وآغاززنگ شکوفائی دانش اموزا
ن مدارس است که شروعی دوباره بر فعالیتها وتلاش های مضاعف خانواده هاست که در جامعه طنین انداز شده ، فراگیرا نی که بعد ازچند ماه استراحت اجباری تابستانی که خستگی سال تحصیلی قبل را از تن به در کرده و با نیرو و توانی بیشتر اما خسته از بیکاری و خانه نشینی ، و خسته از فضای مجازی و کامپیوتر و تابلت و موبایل، بایستی در ساعت اولیه صبح ازخواب شیرین و ناز صبحگاهی
بیدار شده تا خویش را به مدرسه رسانده و در زنگ باز گشائی مدرسه شرکت نموده تا روانه کلاس درس و مشق شوند. علی ایحال دانش اموزان کشور با جمعیتی حدوداََ شانزده میلیون نفری و در سه مقطع تحصیلی دختر و پسر که دو سال بعد از اتمام همه گیری کرونا، می بایست دوباره باهم ودر کنار هم روی صندلیهای نو و کهنه کلاس خود نشسته وتلمذ علم و معرفت نمایند تا نظام تعلیم وترببت را پربارتر از گذشته نموده و مربیان نیز با تلاشی جهادگونه بتوانند متربیان را کارآمد و در تراز دانش اموزان جامعه اسلامی قرار دهند.
بله باید اذعان نمود که پائیز بوی باز شدن مدرسه ها ، بوی کیف و کتاب و مدادهای تراشیده نشده، بوی بازگشائی مدرسه ها، بوی کلاسهای رنگ شده و رنگ نشده با نیمکتهای نو وکهنه ، تخته سیاههای رنگ شده ونشده وتابلوهای وایتبوردی می دهد. پائبزبوی انسانهای جدیدی می دهد که قرار است نه ماه همکلاسی دیگران باشند.
لیکن مهر ماه فصل آغاز دوستی ها ، شروع درس ومشق، فصلی نورانی وحیات بخش که همراه با زدودن غبارظلمت وجهل ونادانی رویش غنچه های علم و دانش، گام گذاردن در سرزمین نور و گسترانیدن سفره های موفقیت در سرآغاز فصل مهر است.
برای فصل مهم وارزشمند تعلیم وتربیت وتهذیب نفس بایستی سر تعظیم فروداورد و برمهربانی ها و زیبائیهای ان لبخند و بر دستان پر مهرش بوسه تکریم زد تا شاهد شکوفائی ایرانی سربلند وسر افراز باشیم.
والسلام

  • منبع خبر : اختصاصی نصیر بوشهر انلاین